Da li ste generalno fina osoba? Bravo za vas!
Verovatno vas ljudi vole, pozivaju vas na svaku žuruku, a vaši prijatelji se prosto utrkuju ko će vam se pre poveriti.
Ali, kad ste fini... previše fini... to je prilično nezgodno.
Da promenimo perspektivu. Vaše želje i potrebe su na poslednjem mestu, na poslu se često dešava da neko drugi preuzme zasluge za projekat na kojem ste radili nedeljama, i svi vas zatrpavaju sopstvenim problemima ne zastajući ni na trenutak da vas upitaju kako ste. Zvuči poznato?
"Finoća" i "ljubaznost" same po sebi nisu ništa loše. Problem nastaje onda kad izgubite ravnotežu i izbrišete granicu između "biti dobar" i "biti toliko dobar da se to graniči sa glupošću".
Evo signala koji ukazuju da ste duboko zabrazdili u ovaj drugi "graniči se sa glupošću" model ponašanja:
Nesposobni ste da delegirate zaduženja
Nije uvek jednostavno podsetiti ljude na njihove obaveze i zaduženja, ali rešenje svakako nije u tome da vi preuzmete tuđi posao samo zato što vam je neprijatno da koleginici ili kolegi kažete "molim te uradi to i to".
Ako ljude naviknete na to da ćete, samo zato što ste ljubazni i fini i ne biste da dižete tenzije, vi raditi njihov posao, vrlo brzo će vam oni sami delegirati zadatke, a vi ćete se naći u nebranom grožđu. Jer, ako niste bili u stanju da ih podsetite da bi oni trebalo nešto da urade, teško da ćete biti u stanju da im otvoreno kažete da nećete da uradite nešto što oni traže od vas.
Rešenje? Kad se kolege žale na obim posla, pokušajte da im pomognete da se bolje organizuju, umesto da kažete "evo ja ću uraditi deo posla umesto tebe".
Razmišljate i delujete u opštim kategorijama
Recimo: "Moram uvek misliti na druge". Pokušajte to da zamenite malo fleksibilnijim pravilom, na primer: "Potrudiću se da izlazim drugima u susret, ali ću se prvo potruditi da zadovoljim sopstvene potrebe".
Ova mala promena u načinu razmišljanja i donođenja odluka trebalo bi da doprinese ravnoteži između onoga što vi želite, i onoga što ste spremni da uradite da biste izašli u susret tuđim željama.
Radije ćete uraditi ponovo nešto što je neko već uradio, umesto da ukažete toj osobi na greške i pustite je da sama ponovo odradi posao
Ako vam se na poslu često dešava da ponovo uradite nešto što je traljavo odrađeno samo da ne biste ulazili u konfrontaciju sa kolegama, rizikujete da oni svesno počnu da "ošljare" jer znaju da ćete vi bez reči uraditi njihov posao.
Mnogo je pametnije da skrenete pažnju kolegi na ono što nije dobro urađeno i ponudite pomoć - da zajedno prođete kroz posao korak po korak, tako da on ili ona budu svesni gde su pogrešili.
Ne pokazujete emocije
Ako se neprestano uzdržavate, ne pokazujete kad ste ljuti ili povređeni lako se može dogoditi da dođete u situaciju da "eksplodirate" u potpuno pogrešnom trenutku.
Umesto toga, dajte sebi oduška, možete iskazati svoje opravdano nezadovoljstvo, to vas neće učiniti ni manje finom ni manje pristojnom osobom.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!