Istraživanje je pokazalo da nas pisanje čini pametnijim.
Kompjuter i tastatura su veoma važni za ravoj covecanstva, ali ne i za razvoj ljudskog mozga, kažu naucnici.
Istraživaci Univerziteta Prinston, kao i Univerziteta Los Andeles, sproveli su niz studija kako bi demonstrirali razlike izmedu studenata koji su zapisivali beleške tokom predavanja, i onih koji su kucali beleške.
Rezultati su pokazali da su i jedni i drugi podjednako dobro uradili prvi test, ali dugorocno su bolje razumeli i zapamtili svoje beleške studenti koji su rukom pisali ono što cuju.
Takode, oni koji su koristili olovku i papir, bili su više od druge eksperimentalne grupe, otvoreniji za razumevanje novih ideja.
Procitajte: Pisanje leci, ali stvarno!
Prednost zapisivanja je u tome što studenti koji to rade moraju brzo da pišu i zato se fokusiraju na najvažnij ecinjenice u lekciji koju slušaju.
Takode, mnogi od njih ponovo prepisuju ono što su na predavanju zapisivali, što takode doprinosi pamcenju.
To ne znaci da nas tastature zaglupljuju i da treba da prestanemo da ih koristimo, vec da to ne radimo cesto, i ne u ranoj mladosti.
Procitajte: Otežano citanje i pisanje – lenjost ili disleksija
Istraživaci Univerziteta u Indijani uporedivali su skenirane slike mozga starijih od pet godina koji su praktikovali kucanje i onih koji su praktikovali pisanje. Ispostavilo se da oni koji pišu imaju bolje moždane aktivnosti.
Dakle, roditelji, ne dozvolite svojoj deci da "budu potpuno digitalni", dajte im olovku u ruku!