Umanjenje carina sa 20 na deset odsto, najavljeno za početak sledeće godine, ozbiljno je uzdrmalo srpsko tržište automobila, a interesovanje kupaca drastično je opalo.
Od najave da će carina na uvozna vozila, posle ratifikacije SSP-a u parlamentu, od početka naredne godine biti prepolovljena, saloni četvorotočkaša zvrje prazni. Da li su Srbi počeli da se uzdaju u najave ministra Dinkića posle ratifikacije SSP-a ili su prosto "gladni" verovanja u svetlu budućnost, tek umanjenje carina sa 20 na deset odsto, najavljeno za početak sledeće godine, ozbiljno je uzdrmalo srpsko tržište automobila, a interesovanje kupaca drastično je opalo, piše "Politika".
Razloga za strpljenje ornih da pazare kola, barem kada je matematika u pitanju - ima. Automobil koji pre prelaska granice vredi 15.000 evra, u Srbiji danas treba platiti 21.240 evra (20 odsto carine i pride 18 odsto PDV-a na ocarinjen automobil). Ako ministrove najave postanu stvarnost, takav automobil sledeće godine koštao bi 19.470 evra, odnosno 1.770 evra manje.
U svakom slučaju, za sada su prodavci četvorotočkaša najnezadovoljniji. Kažu, posao im je "u buli" još otkad je Dinkić najavio "prepolovljenu carinu".
"S obzirom na to da niko ne ulazi u naše salone danima, jasno je da je zanimanje kupaca upadljivo opalo. Iz razgovora sa kolegama iz drugih kuća, shvatili smo da je od najave o manjim carinama na uvoz automobila i u drugim salonima isto - kupaca ni za lek", kaže za "Politiku" Boris Radak iz "Hit auta".
Njegovu priču potvrdili su i u drugim auto-kućama. S druge strane, Vojkan Kostić, direktor auto-kuće "Vidovdan", za sada ne primećuje pad prodaje.
"Jedni kupuju, drugi samo razgledaju. Kao i pre mesec ili godinu dana. Takođe, iz razgovora sa kupcima shvatio sam da oni i ne veruju da će carine biti prepolovljene, posebno ne tako brzo kao što je najavljeno", napomenuo je Kostić.
Omiljeno tržište polovnih automobila u Srbiji posle dužeg vremena takođe "muku muči". Sudbina uglancanog tržišta novih četvorotočkaša nije zaobišla ni popularne polovnjake - i oni će na vlasnike morati da pričekaju. Barem do Nove godine.
"U toku leta, po pravilu, prodamo manje automobila, ali je u poslednjih nekoliko dana interesovanje značajno opalo", objasnili su na placu "Integra motorsa" gde se prodaju uvozna strana vozila vrednosti od šest do 25.000 evra.
Zastupnici i prodavci uvoznih automobila u Srbiji, i novih i polovnih, jednoglasni su u oceni da im je najavljeno smanjenje carina "pokvarilo posao", jer poslednjih nekoliko dana "niko za kola više i ne pita". Saglasni su i da je na ovom tržištu bilo prečih stvari koje su se mogle uraditi odmah.
"Svuda je prodaja opala. U svakodnevnom kontaktu sa kolegama saznao sam da je i kod njih jednako loše kao kod mene. Zašto nadležni nisu prvo prilagodili evropskim standardima način na koji se automobili carine i oporezuju? Samo kod nas se PDV plaća na ocarinjeno vozilo. Prvo platiš 20 odsto carine onda na tu cenu još 18 odsto PDV-a. Zbog toga se na osnovnu cenu automobila u Srbiji dodaje 42 umesto 38 odsto", zaključuje za "Poltiku" vlasnik auto kuće koji je želeo da ostane anoniman.
(MONDO)
Razloga za strpljenje ornih da pazare kola, barem kada je matematika u pitanju - ima. Automobil koji pre prelaska granice vredi 15.000 evra, u Srbiji danas treba platiti 21.240 evra (20 odsto carine i pride 18 odsto PDV-a na ocarinjen automobil). Ako ministrove najave postanu stvarnost, takav automobil sledeće godine koštao bi 19.470 evra, odnosno 1.770 evra manje.
U svakom slučaju, za sada su prodavci četvorotočkaša najnezadovoljniji. Kažu, posao im je "u buli" još otkad je Dinkić najavio "prepolovljenu carinu".
"S obzirom na to da niko ne ulazi u naše salone danima, jasno je da je zanimanje kupaca upadljivo opalo. Iz razgovora sa kolegama iz drugih kuća, shvatili smo da je od najave o manjim carinama na uvoz automobila i u drugim salonima isto - kupaca ni za lek", kaže za "Politiku" Boris Radak iz "Hit auta".
Njegovu priču potvrdili su i u drugim auto-kućama. S druge strane, Vojkan Kostić, direktor auto-kuće "Vidovdan", za sada ne primećuje pad prodaje.
"Jedni kupuju, drugi samo razgledaju. Kao i pre mesec ili godinu dana. Takođe, iz razgovora sa kupcima shvatio sam da oni i ne veruju da će carine biti prepolovljene, posebno ne tako brzo kao što je najavljeno", napomenuo je Kostić.
Omiljeno tržište polovnih automobila u Srbiji posle dužeg vremena takođe "muku muči". Sudbina uglancanog tržišta novih četvorotočkaša nije zaobišla ni popularne polovnjake - i oni će na vlasnike morati da pričekaju. Barem do Nove godine.
"U toku leta, po pravilu, prodamo manje automobila, ali je u poslednjih nekoliko dana interesovanje značajno opalo", objasnili su na placu "Integra motorsa" gde se prodaju uvozna strana vozila vrednosti od šest do 25.000 evra.
Zastupnici i prodavci uvoznih automobila u Srbiji, i novih i polovnih, jednoglasni su u oceni da im je najavljeno smanjenje carina "pokvarilo posao", jer poslednjih nekoliko dana "niko za kola više i ne pita". Saglasni su i da je na ovom tržištu bilo prečih stvari koje su se mogle uraditi odmah.
"Svuda je prodaja opala. U svakodnevnom kontaktu sa kolegama saznao sam da je i kod njih jednako loše kao kod mene. Zašto nadležni nisu prvo prilagodili evropskim standardima način na koji se automobili carine i oporezuju? Samo kod nas se PDV plaća na ocarinjeno vozilo. Prvo platiš 20 odsto carine onda na tu cenu još 18 odsto PDV-a. Zbog toga se na osnovnu cenu automobila u Srbiji dodaje 42 umesto 38 odsto", zaključuje za "Poltiku" vlasnik auto kuće koji je želeo da ostane anoniman.
(MONDO)