Italijanska kompanija FIAT planira da u Kragujevcu proizvodi automobil "D-kompakt", verziju modela "uno", čiji početak proizvodnje se očekuje krajem 2009. godine, javljaju italijanski mediji, a prenosi Radio televizija Srbije.
Italijanska kompanija "Fijat" planira da u Kragujevcu proizvodi automobil "d-kompakt", verziju modela "uno", čiji početak proizvodnje se očekuje krajem 2009. godine, javljaju italijanski mediji, a prenosi Radio Televizija Srbije.
Novi automobil biće dugačak 3,80 metara i imaće dve varijante - od 1.200 i 1.400 kubika. Italijanska automobilska revija "Panorama auto" navodi da se u 2010. godini planira proizvodnja oko 200.000 tih automobila, a godinu dana kasnije oko 300.000.
Cilj "Fijata" je da u potpunosti osvoji istočno tržiste, a posebno Balkan. Pored strateške uloge Srbije na Balkanu, Italijani smatraju i da je "Zastava" najednostavniji put za osvajanje ruskog tržištsa, navodi RTS.
Vlada Srbije je u nedelju donela zaključak o potrebi uspostavljanja strateškog partnerstva u oblasti automobilske industrije u Srbiji, jednoglasno usvojivši i tekst Predloga ugovora o zajedničkom ulaganju Republike Srbije i FIAT Group Automobiles.
Predlogom ugovora se osniva Zajedničko društvo u kome će "Fijat", kao strateški partner, imati većinsko vlasništvo od 67 odsto, dok će Republika Srbija biti manjinski vlasnik sa 33 odsto.
Kompanija "Fijat" iz Torina, osnovana je 1899. godine. Pored visokokvalietnih motornih vozila - automobila i kamiona, u fabrikama ove autokuće proizvode se i automobilski motori, poljoprivredne mašine (traktori i kombajni). Novi automobil biće dugačak 3,80 metara i imaće dve varijante - od 1.200 i 1.400 kubika. Italijanska automobilska revija "Panorama auto" navodi da se u 2010. godini planira proizvodnja oko 200.000 tih automobila, a godinu dana kasnije oko 300.000.
Cilj "Fijata" je da u potpunosti osvoji istočno tržiste, a posebno Balkan. Pored strateške uloge Srbije na Balkanu, Italijani smatraju i da je "Zastava" najednostavniji put za osvajanje ruskog tržištsa, navodi RTS.
Vlada Srbije je u nedelju donela zaključak o potrebi uspostavljanja strateškog partnerstva u oblasti automobilske industrije u Srbiji, jednoglasno usvojivši i tekst Predloga ugovora o zajedničkom ulaganju Republike Srbije i FIAT Group Automobiles.
Predlogom ugovora se osniva Zajedničko društvo u kome će "Fijat", kao strateški partner, imati većinsko vlasništvo od 67 odsto, dok će Republika Srbija biti manjinski vlasnik sa 33 odsto.
Tokom proteklih nekoliko decenija "Fijat" je proširio poslovanje na osiguranje, bankarstvo, telekomunikacije, avionsku i elektronsku industriju.
Torinska kompanija ima, u domaćim i inostranim pogonima, više od 200.000 zaposlenih, što je čini jednom od najvećih poslovnih konglomerata ne samo u Italiji već i celoj Evropi.
Glavnu reč u "biseru italijanske privrede" iz Torina u početnoj fazi rada te fabrike imao je njen osnivač, i dugogodišnji generalni direktor, Djovani Anjeli. On je bio jedan od nekolicine ljudi koji su uložili novac u novu fabriku automobila, a njegovi potomci su kasnije decenijama unapredjivali poslovanje.
Podaci iz bogate istorije "Fijata" pokazuju da je prva fabrika automobila pod tim imenom otvorena davne 1900. godine, sa sedištem u Korsa Danteu. Imala je svega 150 zaposlenih. Oni su proizveli 24 vozila, od kojih je svako imalo jačinu od 12 konjskih snaga (KS).
Prvu veću poslovnu ekspanziju "Fijat" je ostvario je 1908. godine. Tada je fabrika počela da prodaje svoje proizvode u Nemačkoj i SAD, a nedugo zatim i na tržištu drugih zemalja.
Sada je "Fijat" bez premca po proizvodnji automobila u Italiji, sa celim nizom prestižnih marki od kojih su širom sveta poznate one pod nazivom "lančia", "alfa romeo", "ferari", ali i kamioni "iveko".
U Italiji, ali i na evropskom i svetskom tržištu, takodje su veoma cenjeni i modeli "punto" (čija montaža se već nekoliko godina obavlja i u Srbiji), zatim "uno", "komo", "doblo", "bravo, "panda" i drugi.
Među bivšim socijalističkim zemljama nekadašnja Jugoslavija je bila prva sa kojom je "Fijat" sklopio dugoročan ugovor o proizvodnoj kooperaciji. Na osnovu takvog aranžmana je kragujevačka "Zastava" počela pre pet decenija da proizvodi legendarnog "fiću", a kasnije i druge modele putničkih vozila i kamiona.
Sedamdesetih godina minulog veka "Fijat" je zaključio velike ugovore o poslovnoj saradnji sa partnerima u bivšem Sovjetskom savezu i Poljskoj. Rusija, u kojoj je pre više od tri decenije napravljeno prvo vozilo po licenci "Fijata", danas proizvodi oko milion vozila godišnje i predstavlja najperspektivnije evropsko tržište automobila.
U dugoj istoriji "Fijat" je uvek uspevao da se nametne kupcima u Italiji, ali i širom sveta, svojim prepoznatljivim modelima koji nisu plenili samo dizajnom, već i kvalitetom. Malolitražni model "fijat 500" je ove godine tako proglašen za evropski automobil godine, a tokom protekle četiri decenije putnička vozila "Fijata" su čak 12 puta proglašvana za najbolja u Evropi, zbog izuzetno lepog izgleda, vrhunske sigurnosti, male potrošnje goriva i raznih tehničkh unapredjenja.
(agencije/MONDO)