Evo kojim se trikovima najčešće služe:

1. Štede na voću

Barmeni će neretko "zakinuti" na soku od ceđenog voća, ne toliko zbog uštede novca, koliko zbog uštede vremena.

Da biste dobili čašu svežeg soka od narandže potrebne su tri narandže. Ponekad im do vrha čaše nedostaje samo malo, pa taj deo, umesto da iskoriste još jednu narandžu, jednostavno dopune kupovnim sokom.

2. Smeštaju vas za određene stolove

Istraživanja pokazuju da će ljudi smešteni dalje od centralnog dela restorana naručiti veće porcije i više hrane nego oni koji sede svima na videlu. Takođe će češće naručiti dezert ako znaju da će ih videti manje ljudi. Zbog toga se mnogi restorani trude da raspolažu sa što više udobnih separea koji će vam osigurati privatnost.

Drugi razlog je taj što ćete na udobnijem mestu poželeti da provedete više vremena, što automatski znači da ćete naručiti više hrane.

3. Mesto u jelovniku

Pokazalo se da najviše profita donose jela koja se nalaze na sredini jelovnika. Stručnjak Aron Alen tvrdi da restorani mogu prilično zaraditi koristeći takve marketinške trikove. Budući da će gosti češće izabrati jelo koje se nalazi na sredini jelovnika, vlasnici tamo obično stavljaju najskuplja jela, a kako bi prodali što više dezerta, često stavljaju istu cenu za sve deserte bez obzira na sastojke ili veličinu pojedinog deserta.

4. Štede na skupim sastojcima

U jela koja sadrže skuplje sastojke često se stavlja samo minimum tih sastojaka. Na primer, možda će vam pažnju privući jela koja sadrže bobice, semenke, orašaste proizvode ili tartufe, ali te proizvode ćete naći samo u tragovima. Ponekad se radi o samo jednoj bobici.

5. Neobični nazivi jela

Pametno smišljeni nazivi i opisi jela mogu vas navesti da potrošite više nego što biste potrošili na jela jednostavnih naziva. Na primer, "čokoladni kolač" zvuči obično, ali "kolač s belgijskom čokoladom" zvuči mnogo egzotičnije.

Šta kuvari i konobari ne naručuju u restoranu

6. Smanjene porcije na malim tanjirima

U poslednje vreme su vlasnici počeli da smanjuju porcije hrane, ali ne i cene. To je ideja koju su pokupili iz prodaje. Ako ste primetili da se prodaju pakovanja od 900 grama umesto od jednog kilograma ili 900 mililitara umesto litra, slična stvar vas dočekuje i u restoranima. Kako bi sakrili da je porcija zapravo manja, restorani su počeli da koristite i manje tanjire na kojima se vizuelno čini da ima više hrane.

7. Fotografije jela

"Ako se u jelovniku nalazi fotografija nekog jela, ona može uticati na to da se to jelo proda u tri puta većoj količini ako je to jedina fotografija na stranici. Zbog toga vlasnici pažljivo biraju koju će sliku staviti na jelovnik", kaže on.

8. Akcijske cene

Većina restorana svežu ribu naručuje utorkom ili četvrtkom, pa se tako riba po akcijskoj cijeni na meniju nađe ponedeljkom kako bi je prodali što više dok joj nije istekao rok trajanja.

9. Besplatne grickalice

U nekim restoranima će vas, dok čekate hranu, ponuditi besplatnim grickalicama poput maslina, krekera ili čipsa, ali tu se ne radi o lepom gestu iako će to mnogi tako protumačiti.

Stvar je u tome da će vas ove grickalice učiniti žednima jer su pune soli, a to će vas podstaći da naručujete više pića.

10. Izbor muzike

Slušanje muzike može da podstakne fizičku i emotivnu reakciju. Skupi restorani često puštaju klasičnu muziku budući da ona podstiče goste da više troše jer čini da se osećaju bogatije.

11. Dve veličine porcija

Ponekad postoji mogućnost da naručite veću ili manju porciju istog jela. Budući da većina gostiju nema pojma koliko je manja porcija zapravo malena, očekuju da će uštedeti ako je naruče. Zapravo, restorani uvek bolje zarade prodajući manje porcije jer uštede na sastojcima.

12. Prigušena svetla

Osvetljenje itekako utiče na ono što ljudi jedu. Skuplji restorani najčešće imaju prigušena svetla jer se ljudi tako lakše opuste, te će tamo provesti više vremena i potrošiti više novca.

13. Konobari

Prijateljski nastrojeni konobari koji se šale s vama, preporučuju vam jela i daju vam komplimente zapravo su vrhunski prodavci. Zbog njihovog šarmantnog i prijateljskog nastupa gosti imaju poverenja u njih pa prihvataju njihove sugestije u vezi sa tim šta da naruče.