Audijev odgovor na konkurentne gradske mališane je A1 Sportback Concept, koji je predstavljen u Parizu, a preteča je budućeg A1, koji bi trebao da ukrsti koplja sa vozilima kao što su "mini" i "alfa romeo mi to".
Audijev odgovor na konkurentne gradske mališane je A1 Sportback Concept, koji je predstavljen u Parizu, a preteča je budućeg A1, koji bi trebao da ukrsti koplja sa vozilima kao što su "mini" i "alfa romeo mi to".
Koncept model A1 Sportback ima petoro vrata, a vizuelno deluje kao model koji ”puca od snage” i želi da iskoči iz svoje ”tesne kože”. Možda takav utisak stvaraju dimenzije, jer sa dužinom od 3.990 mm i širinom od 1.750 mm, A1 koncept dolazi sa karakteristikama dizajna koje imaju njegova mnogo veća ”braća”.
Međuosovinsko rastojanje od 2.460 mm i visina od 1.400 mm takođe daju do znanja da je jedino i pravo okruženje za ovaj automobil grad.
Trapezoidni oblik grila hladnjaka sa ”namrštenim” izrazom prednjih svetlosnih grupa, unosi novu dozu agresivnosti među gradske automobile. ”Mišićava” karoserija i silueta koja nalikuje onoj kod kupea daje ozbiljnu sportsku notu koja svoj vrhunac postiže kada se pažnja obrati na izgled zadnjeg kraja. Koncept model A1 Sportback ima petoro vrata, a vizuelno deluje kao model koji ”puca od snage” i želi da iskoči iz svoje ”tesne kože”. Možda takav utisak stvaraju dimenzije, jer sa dužinom od 3.990 mm i širinom od 1.750 mm, A1 koncept dolazi sa karakteristikama dizajna koje imaju njegova mnogo veća ”braća”.
Međuosovinsko rastojanje od 2.460 mm i visina od 1.400 mm takođe daju do znanja da je jedino i pravo okruženje za ovaj automobil grad.
Zadnje svetlosne grupe dizajnirane su zaista jedinstveno, a svojim oblikom i LED tehnologijom jasno govore da je A1, iako gradski mališan, pravi pripadnik premijum klase. Aluminijumski naplaci imaju prečnik od 18 cola i nose na sebi pneumatike 225/35, što je dovoljno da ceo projekat okarakteriše kao sportski orijentisan.
Enterijer je, najblaže rečeno, futuristički. Od oblika instrument table, pa sve do najsitnijih detalja enterijera, jasna je asocijacija koju su dizajneri hteli da probude. Detalji poput unutrašnjih otvora za ventilaciju jasno asociraju na izgled turbine i otkrivaju želju kreatora da istaknu snagu i moć. Koncept A1 u svoju unutrašnjost može da primi četiri putnika, koji se smeštaju na četiri zasebna, sportski profilisana sedišta.
U skladu sa vremenom i konkurentima, Audi je osetio potrebu da konceptu A1 podari kombinaciju benzinskog i elektromotora, a sve u cilju promocije ideje o zaštiti životne sredine i veće uštede goriva. Benzinski agregat ima zapreminu od 1,4 litra i oznaku TFSI. Raspolaže sa maksimalnih 150 KS pri 5500 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 240 Nm. Performanse su sasvim zadovoljavajuće, te sa DSG menjačem, ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 7,9 sekundi, dok je maksimalna brzina koncepta 200 km/h.
Pored benzinskog, u pokretanju modela A1 učestvuje i elektromotor, koji uz pomoć litijum-jonskih baterija, i sa svojih 27 KS, omogućava autonomiju od čitavih 100 km bez korišćenja benzinskog agregata. Pri kombinovanoj vožnji, prosečna potrošnja od 3,9 litara na 100 km puta i emisija CO2 od 92 g/km predstavljaju podatke vredne respekta.
Ogibljenje napred je tipa McPherson, dok se pozadi nalazi multilink. Donji postroj je podešen tako da koncept A1 u isto vreme bude bezbedan i udoban, a utisak sigurnosti naglašava i novorazvijeni sistem stabilnosti.
Otmenost kojom zrači Audi A1 koncept nagoveštava da bi budući vlasnici trebali da poseduju, pored dovoljno novca, i dovoljno stila. Nešto slično već smo videli kod Minija, koji je ujedno i direktan konkurent A1. Pored njega, tu je još jedan model, koji se takođe oslanja na tradiciju. Pogađate, u pitanju je Alfa Romeo Mi.To. No, sva ta ”plava krv” sa sobom nosi i znatno višu cenu, a ona je neretko ekvivalentna predstavnicima viših segmenata automobila. Sudeći prema tome, ni cena budućeg A1 sigurno neće biti mala, ali po svemu prikazanom, zasigurno neće biti i presudna.
U skladu sa vremenom i konkurentima, Audi je osetio potrebu da konceptu A1 podari kombinaciju benzinskog i elektromotora, a sve u cilju promocije ideje o zaštiti životne sredine i veće uštede goriva.
Benzinski agregat ima zapreminu od 1,4 litra i oznaku TFSI. Raspolaže sa maksimalnih 150 KS pri 5500 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 240 Nm. Performanse su sasvim zadovoljavajuće, te sa DSG menjačem, ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 7,9 sekundi, dok je maksimalna brzina koncepta 200 km/h.
Pored benzinskog, u pokretanju modela A1 učestvuje i elektromotor, koji uz pomoć litijum-jonskih baterija, i sa svojih 27 KS, omogućava autonomiju od čitavih 100 km bez korišćenja benzinskog agregata. Pri kombinovanoj vožnji, prosečna potrošnja od 3,9 litara na 100 km puta i emisija CO2 od 92 g/km predstavljaju podatke vredne respekta.
Ogibljenje napred je tipa McPherson, dok se pozadi nalazi multilink. Donji postroj je podešen tako da koncept A1 u isto vreme bude bezbedan i udoban, a utisak sigurnosti naglašava i novorazvijeni sistem stabilnosti.
Otmenost kojom zrači Audi A1 koncept nagoveštava da bi budući vlasnici trebali da poseduju, pored dovoljno novca, i dovoljno stila.
Nešto slično već smo videli kod Minija, koji je ujedno i direktan konkurent A1. Pored njega, tu je još jedan model, koji se takođe oslanja na tradiciju. Pogađate, u pitanju je Alfa Romeo Mi.To.
(MONDO/Vrele gume)