Pre tridesetak godina i više, pri pomisli na tetovažu, pred oči su nam dolazila laički istetovirana čuvena tri slova -- JNA. Muškarci ujedinjeni istom misijom, nerazdvojno vezani srećama i mukama vojničkih dana bivše Jugoslavije kao da su bili pioniri onoga što će kasnije postati imperativ modernog vremena.

Ritual, običaj, estetika, društvena pripadnost... Mnogo je toga inspirisalo ljude u svim delovima sveta, od Afrike do Kine, da se opredele na trajni trag na svom telu. Mumija iz 3.250 g. p. n. e. skrivena u glečerskom ledu u Alpima, sa 61 tetovažom na sebi, svedoči koliko je ovaj vid umetnosti od davnina bio deo ljudske strasti.

U novijoj istoriji rezervisana za one slobodnijeg duha, tetovaža je najavila epohu u kojoj će postati dominantan vid estetike. A onda se pojavio Dejvid Bekam.

Svojom pasijom prema tetovažama obeležio je moderno doba. Poput junaka serije "Bekstvo iz zatvora", zvezda Mančestera postao je uzor svima koji vole umetnost crtanja po telu. Sa njim je nastala nova era, u kojoj je važno imati što originalniju tetovažu, koja predstavlja "poruku" svetu o tome šta voli, želi i misli onaj ili ona na čijem telu se nalazi.

U najnovijem spotu za Nikšićko Pivo tetovaža postaje simbol vremena, ali i ono što je oduvek moderno.

Pogledajte!