Preterivanje najčešće povlači mnoge negativne konsekvence. U automobilskoj industriji, preciznije, u oblasti tjuninga, to i nije nepoželjno, jer ponekad, iskreno obraduje sve poštovaoce "friziranih" automobila.
Otrov!
Kada već pričamo o "preterivanju", ne smemo da zaobiđemo tjunersku kuću Mansory, koja se time bavi od 1989. godine. Kada kažemo "preterivanje", prvenstveno mislimo na njihov proizvodni program. Kako drugačije okarakterisati tjunera kome su osnova za rad modeli kuća Rolls Royce, Bentley ili Aston Martin? Prepravka automobila koji su sami po sebi vrh automobilske industrije, bilo da je u pitanju dizajn, luksuz ili performanse, sama po sebi ravna je poduhvatu. Za sve ovo najzaslužniji je gospodin Kouroush Mansory, osnivač istoimene fabrike. Može se pretpostaviti, zaljubljenik je u britansku automobilsku industriju.
Njegova karijera počinje 1989. godine kada se iz Velike Britanije seli u jednu od najpoznatijih automobilskih regija, Bavarsku u Nemačkoj, gde počinje sa radom na svojim omiljenim automobilima. Da se ne udubljujemo previše u istoriju, pomenućemo samo podatak koji najbolje ilustruje uspeh ove kompanije. "Kćerka firma" Mansory sa sedištem u Švajcarskoj, specijalizovana za prepravke Porsche modela, jeste čuvena Rinspeed Porsche divizija. Pored Porschea, na udaru "specijalaca" iz Mansorija u međuvremenu su se našla još dva "uljeza", Ferrari 599 GTB Fiorano, kao i Mercedes SLR McLaren.
Naša tema je model Bentley Continental GT, koji iz Mansoryjevih pogona izlazi pod imenom Le Mansory. Igra reči, i asocijacija na čuvenu trku namerna je i vidljiva na prvi pogled. Upravo takav je i dizajn ovog automobila. Ako bi se uporedio dizajn običnog Bentley Continentala GT sa prerađenim modelom, moglo bi se reći da prvi šalje poruku - ja sam aristokrata. Drugi, svojom pojavom jasno naglašava svu svoju divlju agresivnost i brutalnu snagu, a o ukusima se ne raspravlja. Lako možemo da zamislimo plemića sa Ostrva koji seda u Bentley Continental GT. Da tog istog plemića zamislimo u Le Mansoryu... to je već manje verovatno. Nažalost, većina automobila iz ove ograničene serije verovatno će završiti kod "hip-hop" zvezda i razmaženih naslednica svega i svačega, a ne kod pravih ljubitelja brzine i automobila.Kada već pričamo o "preterivanju", ne smemo da zaobiđemo tjunersku kuću Mansory, koja se time bavi od 1989. godine. Kada kažemo "preterivanje", prvenstveno mislimo na njihov proizvodni program. Kako drugačije okarakterisati tjunera kome su osnova za rad modeli kuća Rolls Royce, Bentley ili Aston Martin? Prepravka automobila koji su sami po sebi vrh automobilske industrije, bilo da je u pitanju dizajn, luksuz ili performanse, sama po sebi ravna je poduhvatu. Za sve ovo najzaslužniji je gospodin Kouroush Mansory, osnivač istoimene fabrike. Može se pretpostaviti, zaljubljenik je u britansku automobilsku industriju.
Njegova karijera počinje 1989. godine kada se iz Velike Britanije seli u jednu od najpoznatijih automobilskih regija, Bavarsku u Nemačkoj, gde počinje sa radom na svojim omiljenim automobilima. Da se ne udubljujemo previše u istoriju, pomenućemo samo podatak koji najbolje ilustruje uspeh ove kompanije. "Kćerka firma" Mansory sa sedištem u Švajcarskoj, specijalizovana za prepravke Porsche modela, jeste čuvena Rinspeed Porsche divizija. Pored Porschea, na udaru "specijalaca" iz Mansorija u međuvremenu su se našla još dva "uljeza", Ferrari 599 GTB Fiorano, kao i Mercedes SLR McLaren.
Dva sveta
"Brutalan" izgled
Le Mansory izgleda "brutalno" i to se vidi na prvi pogled. Karoserija se nudi samo u bi-kolor opciji, a izbora boja - nema! Kako bi rekao čuveni Henry Ford: "boju je moguće birati samo pod uslovom da je crna". Crno-narandžasta verzija biće proizvedena u ograničenoj seriji, a pored ove, moguće ga je dobiti samo u verziji sa kristalno belom bojom. Najveće izmene na automobilu pretrpeo je prednji odbojnik, koji je i nosilac kompletnog aerodinamičkog "body kita". Na njemu su smešteni ogromni hromirani usisnici vazduha kao i integrisana dnevna svetla, naravno, izrađena u LED tehnologiji. Silueta automobila takođe je promenjena. Najupečatljiviji su usisnici vazduha na prednjim i zadnjim blatobranima, koji čine celinu sa novim pragovima.
Avangarda
Sa ovim "body kitom", automobil izgleda kao "zalepljen za asfalt", a da ne bi sve ostalo samo na izgledu, brinu se unikatni polirani naplaci od lake legure dimenzija 22 x 10 inča, na koje su montirani pneumatici 265/35 na prednjoj i 305/30 na zadnjoj osovini. Ispod njih, naziru se ogromni kočioni diskovi, koji su, kao i kompletan kočioni sistem, razvijeni od strane kompanije Brembo. Radi se o ventilirajućim diskovima prečnika 415 mm na prednjoj i 405 na zadnjoj osovini.
Njih "grizu" ogromne šestoklipne kočione čeljusti, koje ulivaju veliku dozu sigurnosti, jer je ovo automobil težak skoro dve i po tone. Dobro poznati "dvanaestocilindraš" u W konfiguraciji sa twin-turbo tehnologijom takođe je prerađen. Zahvaljujući izmenjenom menadžmentu motora i novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga mu je sa 610 KS pri 6100 o/min, porasla na 650KS, dok je obrtni moment sada "kamionskih" 750 Nm, koji su dostupni od niskih 1600 o/min. Sve ovo dovoljno je da automobil "katapultira" od 0 do 100 km/h za samo 4,3 sekunde. Kazaljka brzinomera zaustavlja se tek na 330 km/h. Pogon je, naravno, integralni, a snaga se na put prenosi preko šestostepenog automatskog menjača. Aktivno vazdušno ogibljenje takođe je modifikovano, pa je Le Mansory od svog serijskog brata niži za 30 mm.
Unikatno
Motorni prostor krasi oplata motora od karbon fibera u boji automobila, na kome je smeštena pločica sa serijskim brojem i potpisom mehaničara koji ga je sklopio. Enterijer je izrađen u dvobojnoj kombinaciji, a oplata instrument table, kao i sedišta, izrađena je od najkvalitetnije Nappa kože. U ostatku enterijera moguće je pronaći materijale kao što su alkantara, karbon fiber i polirani aluminijum. Potrošnja goriva u katalozima se ne navodi, ali smo mišljenja da ona kod ovakvih automobila i nije bitna.
(Vrele Gume)