Međunarodni sajam automobila u Detroitu, jedna od najvećih smotri najnovijih dostignuća u svetskoj automobilskoj industriji, otvoren je u nedelju uveče.
Dok se "tri američka giganta" - "Dženeral motors" (GM), "Ford" i "Krajsler" - i bukvalno bore za preživljavanje, mnoge auto-kompanije okrenule su leđa Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu, jednoj od najvećih smotri najnovijih dostignuća u svetskoj automobilskoj industriji, koja je u nedelju uveče otvorena za medije.
U Detroitu se, naime, kako ističu svetske novinske agencije, nisu pojavili evropski proizvođači luksuznih kola, kao što su "Porše", "Ferari", "Land rover" i "Rols-Rojs", ali su se povukle i japanske kompanije, "Nisan", "Infiniti", "Micubiši" i "Suzuki", dok je "Honda" otkazala konferenciju za štampu.
Čak je i domaći "Krajsler", zbog krize, smanjio svoje prisustvo na štandovima.
Analitičari upozoravaju da se sajam održava u nezapamćenoj krizi koja je pogodila automobilsku industriju i da svaka kompanija strogo vodi računa o tome kako će uložiti novac u marketinške akcije.
Proizvođači kola, takođe, su smanjili broj novih modela koje će lansirati na sajmu, bez obzira na to što organizatori tvrde da će biti predstavljeno oko 20 noviteta.
Stručnjaci upozoravaju da se ne može očekivati da ovogodišnji sajam bude smotra automobila, već pre mesto za razmenu strategija preživljavanja, nakon što je Detroit pogođen istinskom katastrofom u 2008. godini.
Dok američka privreda klizi dalje u nezapamćenu depresiju, domaća prodaja automobila i lakih kamiona smanjena je tokom minule godine za 18 odsto.
Što se SAD tiče, Bušova administracija odgovorila je na krizu izdvajanjem više milijardi dolara pomoći za preživljavanje domaće autoindutrije, dok novi predsednik Barak Obama ne uđe u Belu kuću.
Tako sada GM i "Krajsler" preživljavaju na pozajmljenom novcu, nakon što su dobili četiri milijarde dolara hitnih kredita, dok je "Ford" obezbedio pozajmicu od devet milijari dolara, koju će podići ukoliko se kriza produbi.
Kao odgovor na recesiju, koja je zatvorila mnoge pogone za izradu automobila, sajam u Detroitu fokusirao se na automobile manje potrošnje goriva, jednostavniji dizajn i na vozila koja koriste zelene tehnologije. U Detroitu se, naime, kako ističu svetske novinske agencije, nisu pojavili evropski proizvođači luksuznih kola, kao što su "Porše", "Ferari", "Land rover" i "Rols-Rojs", ali su se povukle i japanske kompanije, "Nisan", "Infiniti", "Micubiši" i "Suzuki", dok je "Honda" otkazala konferenciju za štampu.
Čak je i domaći "Krajsler", zbog krize, smanjio svoje prisustvo na štandovima.
Analitičari upozoravaju da se sajam održava u nezapamćenoj krizi koja je pogodila automobilsku industriju i da svaka kompanija strogo vodi računa o tome kako će uložiti novac u marketinške akcije.
Proizvođači kola, takođe, su smanjili broj novih modela koje će lansirati na sajmu, bez obzira na to što organizatori tvrde da će biti predstavljeno oko 20 noviteta.
Stručnjaci upozoravaju da se ne može očekivati da ovogodišnji sajam bude smotra automobila, već pre mesto za razmenu strategija preživljavanja, nakon što je Detroit pogođen istinskom katastrofom u 2008. godini.
Dok američka privreda klizi dalje u nezapamćenu depresiju, domaća prodaja automobila i lakih kamiona smanjena je tokom minule godine za 18 odsto.
Što se SAD tiče, Bušova administracija odgovorila je na krizu izdvajanjem više milijardi dolara pomoći za preživljavanje domaće autoindutrije, dok novi predsednik Barak Obama ne uđe u Belu kuću.
Tako sada GM i "Krajsler" preživljavaju na pozajmljenom novcu, nakon što su dobili četiri milijarde dolara hitnih kredita, dok je "Ford" obezbedio pozajmicu od devet milijari dolara, koju će podići ukoliko se kriza produbi.
"Zelene" tehnologije kao odgovor na recesiju
Američke kompanije GM i "Krajsler", koji se nalaze u najtežem položaju i jedva izbegavaju bankrot, nalaze se pod stalnim pritiskom da razviju vlastita konkurentna vozila, nakon što su nedavno dobili hitnu injekciju svežeg novca iz državnog budžeta.
Posebna pažnja usmerena je na to da li "velika američka trojka" može uopšte da se nadmeće sa japanskim rivalima kao što su "Honda" i "Tojota", dok Japanci nastoje da zadrže stečenu reputaciju pouzdanih proizvođača "zelenih" i automobila male potrošnje goriva na svetskom tržištu.
Sajam će za javnost biti otvoren od 17. do 25. januara.
(Tanjug)