Jeftini autobuski paket-aranžmani kojima srpski turisti putuju po evropskim gradovima, najverovatnije, neće dugo postojati, jer metropole "udaraju" takve namete da se agencijama sve manje isplati da organizovano vode turiste.

Lokalne vlasti evropskih gradova, pod pritiskom meštana, ali i željom da zarade, neprestano uvode nove takse. U tome naročito prednjače italijanski gradovi koji su od početka godine uveli desetak dažbina, nameta, taksi i poreza!

Turističke destinacije neprestano uvode nove namete, kažu u agencijama za "Novosti", a nedavno je stiglo novo obaveštenje o dažbini u Veneciji.

Naime, svi turisti koji kroče nogom u Veneciju moraće da plate dva evra za slušalice, ali i dodatnih od 150 do 280 evra za lokalnog vodiča koji će ih ćutke pratiti. Tačnije, svi italijanski gradovi traže ovakav namet za lokalnog vodiča i već su počeli da naplaćuju kazne 1.000 evra na licu mesta i drakonske za same agenciju. Venecija je smislila i novu "boravišnu taksu", iako jednu boravišnu taksu kroz fakturu već plaćaju agencije, a drugu, smeštajnu plaćaju turisti.

"Ček point" za autobuse sada postoji na ulasku u svaki italijanski grad, pa i najmanji, i tu se, na aparatu, plaća taksa. Tako, recimo, da bi autobus dovezao srpske turiste do Verone vozač mora da plati od 100 do 150 evra, u zavisnosti od sezone. Da bi ušao u Rim plaća 150, u Veneciju 170, a u Firencu neverovatnih 600 evra!

Ova taksa je, ustvari, dozvola da se autobus približi parkingu blizu centra grada. Parking se dodatno naplaćuje od 35 do 40 evra. To znači da kada autobus, sa turistima koji spavaju u Rimu, ode na izlet do Napulja, prvo plaća 40 evra parking u Rimu, pa ulaz u Napulj, pa parking u Napulju, sledi parking u Pompeji, pa taksa za ulaz u Rim.

Beč, Prag i Budimpešta još uvek ne naplaćuju ulazak u grad, ali je parking skup. Takođe, tokom božićnih vašara od lokalnih vlasti treba nabaviti dozvolu za ulaz. Ni francuski gradovi ne naplaćuju ulaz, ali autobusi, zbog nesnosnih gužvi, izbegavaju centar i plaćaju samo "papren" parking, recimo, 30 evra u Diznilendu i 60 evra kod Versaja.

Da bi uopšte stigli do Italije ili Francuske, srpski autobusi moraju da plate prolaz kroz Hrvatsku (150 evra) i Sloveniju (oko 100 evra, po kilometraži).

Uz ovu taksu plaća se i paprena putarina, odnosno vinjeta.

Lokalne vlasti Činkve tere su posebno arogantne prema turistima, a ove godine pored skupog "ček pointa" traže i 280 evra dnevno za vodiče.

Ovi italijanski vodiči moraju da stoje uz svaku grupu, iako ništa ne pričaju i većina ne zna dobro strani jezik. Takođe, na samom lokalitetu nema nikakve priče, jer vlada velika gužva i vodiči turisti samo rukom pokazuju pravac ka vozićima.