Istraživanje koje je na uzorku od 6.000 trkača iz šest svetskih metropola sproveo poznati brend adidas pokazalo je da suština umetnosti trčanja više nije u tome da budemo najbrži. Studija Why We Run pokazuje da su današnji trkači fokusirani na druge koristi od ovog sporta, pa tako čak 87 odsto ispitanika kaže da trči zarad ličnog napretka.

Dinamika savremenog života takođe je veliki razlog zašto se ljudi opredeljuju za trčanje, pa tako 60 odsto anketiranih smatra da redovno trčanje pomaže njihovom psihičkom zdravlju, dok 47 odsto njih kaže da im trčanje omogućava da se distanciraju od stresa moderne svakodnevice. Čak 68 odsto ispitanika priznaje da jedino dok trče ne nose mobilni telefon sa sobom.

Dobro je poznato da tokom ove aktivnosti mozak pojačano luči endorfin, hormon sreće, pa ne čudi što skoro petina ispitanika nakon trčanja oseća veću inspirisanost, 14 odsto kaže da oseća ponos, a trećina veće samopouzdanje.

Studija je ukazala i na društveni aspekt, jer 34 odsto ispitanika kaže da je trčeći upoznalo budućeg prijatelja, dok je čak 20 odsto njih na ovaj način prvi put srelo svog partnera!

Pored toga, posle trčanja, 17 odsto ispitanih usudilo se da pozove na dejt osobu koja im se dopada.

U skladu sa rezultatima ove studije, adidas je pozvao trkače širom sveta da postanu zvezde kampanje Faster Than_, da podele priče o ličnom napretku i inspirišu druge. Kampanja tako slavi trkače kao što su Martinus Evans, trkač na duge pruge koji je negativne komentare i podsmeh lekara na račun njegovog tela pretvorio u motivaciju, ili Noah Lyles, trenutni muški
svetski šampion u trčanju na 200 metara.

Priče Chinae Alexander, punijeg fitnes modela, ili Ellie Lacey, koja je preživela hitnu transplantaciju jetre, a zatim postala svetski trkački šampion, te legendarne maratonske trkačice Kathrine Switzer, o prevazilaženju predrasuda i životnih prepreka, takođe su deo kampanje.

Switzer je poznata po tome što je bila prva trkačica koja je učestvovala na Bostonskom maratonu 1967. godine, kada su je muški trkači na silu izgurali sa staze. Ona se, međutim, fizički izborila i završila trku. Kao omaž ovim pričama, adidas je kreirao niz novih modela patika koje omogućavaju trkačima da dostignu lični osećaj „brzog“.

Od novog, laganog SL20 dizajna, sa savremenim Lightstrike srednjim delom đona za eksplozivne pokrete i brzinu, preko UltraBoost20 modela koji pruža maksimalni povraćaj energije sa svakim korakom, do nove 4D 1.0 patike sa jedinstvenim
dizajnom i 3D štampanim srednjim delom đona, adidas je kreirao obuću za svaki profil trkača.

"Brzo jeste i uvek će biti lični osećaj: jedinstven za onoga ko ga doživljava. Za mnoge, uključujući i mene, san o svetskom rekordu na stazi ili maratonu verovatno nije ostvariv. Međutim, to nikoga ne diskvalifikuje i ne sprečeva da se oseti brzim. Želimo da proslavimo značenje ovog pojma kao nečeg različitog za svakoga, bilo da se radi o tome da smo danas brži
nego juče, osećaju trčanja sa ciljem, ili da smo jednostavno brži nego što ljudi očekuju", izjavio je Alberto Uncini Manganelli, generalni direktor segmenta adidas Running.

Pratite Faster Than_ na društvenim mrežama Instagram, Facebook i Twitter koristeći #FasterThan i @adidasrunning.