Cene polovnih automobila i dalje padaju i to uglavnom na auto-placevima, gde od početka godine nije bilo nikakvih sniženja. Na to ih je, kažu prodavci, nateralo povećanje poreza na automobile preko 2.000 kubika.

Tako su, na primer, luksuzni automobili nedavno pojeftinili i do 20 odsto. Ipak, izgleda da ni to ne pomaže jer sve manje ljudi kupuje.

"Mi smo na najavu povećanja poreza za luksuzne automobile snizili cene jer smo procenili da će to sigurno uticati na tražnju. Međutim, otkako je objavljeno u medijima da se povećava porez, nismo prodali nijedan takav automobil", kaže za "Alo" Vladimir Jovanović iz auto-kuće "Holidej" iz Šapca.

I u "Autokomercu" kažu da će povećanje poreza sigurno odbiti određen broj kupaca, ali da je još rano da se kaže u kojem procentu.

Kada je reč o polovnjacima sa manjom kubikažom, auto-placevi su dosad već nekoliko puta snižavali cene u poslednjih šest meseci i, kažu, to je kraj. Oni uglavnom prodaju manja 'gradska' vozila, između 3.000 i 6.000 evra, odnosno, ispod 2.000 kubika.

U toj kategoriji evidentno je jedino pojeftinjenje "Fijatovih" polovnjaka, pet do deset odsto, zbog početka proizvodnje "punta" u Kragujevcu.

Većina prodavaca kaže da je prodaja u aprilu skočila oko 25 odsto u odnosu na prva tri meseca ove godine, ali da je to i dalje 25 odsto slabije nego u aprilu prošle godine.

"Polovnjaci su mnogo pojeftinili u poslednjih šest meseci i sa tim cenama prodaja je tek u aprilu malo živnula. Prodaja automobila preko 2.000 kubika, zbog povećanja poreza na luksuzna vozila, ide veoma teško, i nema šanse da ih ponovo uvozimo", kaže vlasnik kuće "Auto Almi" Željko Alimpić.

Jovan Radić, vlasnik firme V8, kaže da je većina prodavaca polovnjaka snizila cene prvo u oktobru, pa u decembru, a potom u februaru ili martu, tako da sada više nema prostora za novo sniženje.

"Jedino što prodavci mogu još da urade je da daju povoljnosti za plaćanje, ili, kao naša kuća, da kupcima pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću garantuju da će im, ako neki od podataka u vezi sa vozilom nisu tačni, isplatiti nadoknadu 50 odsto veću od nabavne cene", kaže Radić.

Cene:

Audi A6 (2005), kubika: 3.000
Stara cena: 25.000
Nova cena: 18.900

BMW 530 (2005), kubika: 3.000
Stara cena: 26.500
Nova cena: 19.600

Kia karnival (2001.), kubika: 2.900
Stara cena: 6.900
Nova cena: 6.500

Mercedes C (2006), kubika: 2.150
Stara cena: 17.500
Nova cena: 15.900

Nisan primera (2002), kubika: 2.200
Stara cena: 11.000
Nova cena: 10.000

Opel omega (2002), kubika: 2.200
Stara cena: 9.600
Nova cena: 8.950

Reno laguna (1997), kubika: 2.183
Stara cena: 5,300
Nova cena: 4.800

Landrover (2001), kubika: 2.497
Stara cena: 5.500
Nova cena: 4.700

Saab 900 (1998), kubika: 2.000
Stara cena: 5.600
Nova cena: 5.000

VW pasat B6 (2003), kubika: 2.496
Stara cena: 13.400
Nova cena: 12.500

(MONDO)