Japanski Nissan je najavio da će od 2010. godine proizvoditi vozila nulte emisije štetnih gasova, opremljena litijum-jonskim baterijama, u fabrici u Jokosuki, u regionu Kanagava.
Japanski Nissan je najavio da će od 2010. godine proizvoditi vozila nulte emisije štetnih gasova, opremljena litijum-jonskim baterijama, u fabrici u Jokosuki, u regionu Kanagava.
U "Nisanu" se nadaju da će ponudom električnih vozila uspeti da poprave finansijske prilike i da smanje razliku u odnosu na rivalske kompanije, kao što su Toyota i Honda, koje obezbeđuju solidnu zaradu prodajom hibridnih vozila.
Planirano je da se u početku proizvoditi 50.000 električnih vozila, ali se računa na povećanje proizvodnje već od 2012. godine, jer se predviđa da će potražnja za ekološkim vozilima sve više rasti.
"Nisan" je objavio gubitak od 2,4 milijarde dolara u četvrtom tromesečju protekle poslovne godine zbog pada prodaje vozila u svetu i predviđa još jednu lošu poslovnu godinu.
U periodu januar-mart kompanija, čijih 44 odsto akcija drži francuski Renault, zabeležila je operativni gubitak od 230,4 milijarde jena (1,7 milijardi evra), za oko 15 odsto manje od očekivanja analitičara.
Izvršni direktor "Nisana" Karlos Gon planira da otpusti oko 20.000 radnika u ovoj fiskalnoj godini kako bi se izborio sa nezapamćenom krizom koja je već prinudila "Tojotu" da drugu godinu zaredom predviđa finansijski manjak, a američki "Dženeral motors" (GM) da zatraži sudsku zaštitu od bankrota.
Ukupna prodaja na američkom, najvećem tržistu vozila na svetu, na kome "Nisan" i "Tojota" tradicionalno ostvaruju veliki profit, pala je ove godine 37 odsto.
Katastrofalan pad prodaje prinudio je neke zemlje - Nemačku, Francusku i Italiju, na primer, da uvedu poreske olakšice i ponude subvencije za podsticanje isporuka vozila, kako bi oživele potražnju.
Američki Chrysler je 30. aprila prijavio bankrot i podneo sudski zahtev za zaštitu od poverilaca, a kao uslov za opstanak u životu, prema nalogu vlade u Vašingtonu, mora da ostvari udruživanje sa italijanskim "Fijatom".
Najveći akcionari nemačke kompanije Porsche, porodice Porše i Pih, 6. maja su dale sagasnost da se udruže sa kompanijom Volkswagen, jednom od najvećih evropskih proizvođača vozila.
Početkom maja "Nisan" je objavio da razmatra sporazum sa "Krajslerom" o mogućoj saradnji na sprovođenju dogovora postignutog 2008. godine o izradi manjih automobila za "Krajsler" koja bi se prodavala na tržištu SAD, u zamenu za manja višenamenska vozila koja izrađuje američka kompanija.
(Tanjug)
U "Nisanu" se nadaju da će ponudom električnih vozila uspeti da poprave finansijske prilike i da smanje razliku u odnosu na rivalske kompanije, kao što su Toyota i Honda, koje obezbeđuju solidnu zaradu prodajom hibridnih vozila.
Planirano je da se u početku proizvoditi 50.000 električnih vozila, ali se računa na povećanje proizvodnje već od 2012. godine, jer se predviđa da će potražnja za ekološkim vozilima sve više rasti.
"Nisan" je objavio gubitak od 2,4 milijarde dolara u četvrtom tromesečju protekle poslovne godine zbog pada prodaje vozila u svetu i predviđa još jednu lošu poslovnu godinu.
U periodu januar-mart kompanija, čijih 44 odsto akcija drži francuski Renault, zabeležila je operativni gubitak od 230,4 milijarde jena (1,7 milijardi evra), za oko 15 odsto manje od očekivanja analitičara.
Izvršni direktor "Nisana" Karlos Gon planira da otpusti oko 20.000 radnika u ovoj fiskalnoj godini kako bi se izborio sa nezapamćenom krizom koja je već prinudila "Tojotu" da drugu godinu zaredom predviđa finansijski manjak, a američki "Dženeral motors" (GM) da zatraži sudsku zaštitu od bankrota.
Ukupna prodaja na američkom, najvećem tržistu vozila na svetu, na kome "Nisan" i "Tojota" tradicionalno ostvaruju veliki profit, pala je ove godine 37 odsto.
Katastrofalan pad prodaje prinudio je neke zemlje - Nemačku, Francusku i Italiju, na primer, da uvedu poreske olakšice i ponude subvencije za podsticanje isporuka vozila, kako bi oživele potražnju.
Američki Chrysler je 30. aprila prijavio bankrot i podneo sudski zahtev za zaštitu od poverilaca, a kao uslov za opstanak u životu, prema nalogu vlade u Vašingtonu, mora da ostvari udruživanje sa italijanskim "Fijatom".
Najveći akcionari nemačke kompanije Porsche, porodice Porše i Pih, 6. maja su dale sagasnost da se udruže sa kompanijom Volkswagen, jednom od najvećih evropskih proizvođača vozila.
Početkom maja "Nisan" je objavio da razmatra sporazum sa "Krajslerom" o mogućoj saradnji na sprovođenju dogovora postignutog 2008. godine o izradi manjih automobila za "Krajsler" koja bi se prodavala na tržištu SAD, u zamenu za manja višenamenska vozila koja izrađuje američka kompanija.
(Tanjug)