Razmislite dvaput ukoliko planirate da kolima putujete u Rusiju, Slovačku ili Poljsku to su zemlje u kojima se dešava najviše saobraćajnih udesa, pokazuje poslednji OECD izveštaj.
Razmislite dvaput ukoliko planirate da kolima putujete u Rusiju, Slovačku ili Poljsku to su zemlje u kojima se dešava najviše saobraćajnih udesa, pokazuje poslednji OECD izveštaj.
Najgore stanje na putevima vlada u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza, u kojima je politička infrastruktura neorganizovana i slaba. U Rusiji, najopasnijoj zemlji za vozače, u kojoj se na milion automobila dogodi 939 smrtnih nezgoda, vlada ne uspeva da uvede ograničenja brzine i zakone koji regulišu vožnju u pripitom stanju.
Iznenađenje na listi najopasnijih zemalja za vožnju jesu SAD, koje su se našle na osmom mestu, sa 163 smrtna slučaja na milion automobila u 2007. godini. Iako američki zakoni funkcionišu u poređenju sa situacijom u Rusiji, u Americi je zabeležen veliki broj tinejdžera koji konzumiraju alkohol dok voze, piše "Blic".
Još jedno iznenađenje predstavlja Belgija, koja je sa tako malim brojem stanovnika, od samo 10,4 miliona, imala 163 smrtna slučaja u automobilskim nesrećama na milion automobila i 100 smrtnih slučajeva na milion stanovnika u 2007. godini. Međutim, stanje u Belgiji bi se moglo popraviti ukoliko se uzme primer Francuske.
Francuska se, naime, nalazila na listi najopasnijih zemalja 2002. godine, da bi od tada znatno smanjila broj saobraćajnih nezgoda uvodeći stroža ograničenja brzine i nove kazne za vožnju pod dejstvom alkohola. Ako vozač jednom bude uhvaćen sa alkoholom u krvi, oduzima mu se automobil. Ako bude uhvaćen dvaput, može mu se u automobil ugraditi naprava koja prati nivo alkohola u krvi pre nego što okrene ključ.
U poslednje četiri godine, smrtnost u automobilskim nesrećama u Francuskoj opala je za 38 odsto, to jest na samo 75 na milion stanovnika. To je sada jedna od najbezbednijih zemalja za vožnju, i nalazi se na 11. mestu, na listi sa 31 zemljom.
To ne iznenađuje, s obzirom na to da zemlje u razvoju, kao što su Kina, Indija i Južna Afrika, beleže najveći broj saobraćajnih nesreća.
Te zemlje imaju brzi ekonomski rast pa se i automobili u velikom broju pojavljuju u saobraćaju (15 odsto godišnje raste broj automobila u proseku) tako da vlade nisu u stanju da pravovremeno reaguju sa donošenjem i sprovođenjem zakona o saobraćaju.
S druge strane, u bogatim zemljama, članicama OECD, saobraćaj je detaljno regulisan zakonom, a statistika o smrtnosti uključuje sve one koji umru do 30 dana nakon saobraćajne nesreće u kojoj su povređeni.
Kao rezultat toga, na prvi pogled se može učiniti da je broj poginulih u saobraćajnim nesrećama veći u razvijenim zemljama nego u siromašnim, u kojima se i ne mogu prikazati prave brojke.
(MONDO)
Najgore stanje na putevima vlada u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza, u kojima je politička infrastruktura neorganizovana i slaba. U Rusiji, najopasnijoj zemlji za vozače, u kojoj se na milion automobila dogodi 939 smrtnih nezgoda, vlada ne uspeva da uvede ograničenja brzine i zakone koji regulišu vožnju u pripitom stanju.
Iznenađenje na listi najopasnijih zemalja za vožnju jesu SAD, koje su se našle na osmom mestu, sa 163 smrtna slučaja na milion automobila u 2007. godini. Iako američki zakoni funkcionišu u poređenju sa situacijom u Rusiji, u Americi je zabeležen veliki broj tinejdžera koji konzumiraju alkohol dok voze, piše "Blic".
Još jedno iznenađenje predstavlja Belgija, koja je sa tako malim brojem stanovnika, od samo 10,4 miliona, imala 163 smrtna slučaja u automobilskim nesrećama na milion automobila i 100 smrtnih slučajeva na milion stanovnika u 2007. godini. Međutim, stanje u Belgiji bi se moglo popraviti ukoliko se uzme primer Francuske.
Francuska se, naime, nalazila na listi najopasnijih zemalja 2002. godine, da bi od tada znatno smanjila broj saobraćajnih nezgoda uvodeći stroža ograničenja brzine i nove kazne za vožnju pod dejstvom alkohola. Ako vozač jednom bude uhvaćen sa alkoholom u krvi, oduzima mu se automobil. Ako bude uhvaćen dvaput, može mu se u automobil ugraditi naprava koja prati nivo alkohola u krvi pre nego što okrene ključ.
U poslednje četiri godine, smrtnost u automobilskim nesrećama u Francuskoj opala je za 38 odsto, to jest na samo 75 na milion stanovnika. To je sada jedna od najbezbednijih zemalja za vožnju, i nalazi se na 11. mestu, na listi sa 31 zemljom.
U Kini, Indiji i Južnoj Africi najviše saobraćajki
Članovi nevladinih organizacija koje prate bezbednost u saobraćaju širom sveta upozoravaju da su najopasnije zemlje one koje nisu članice OECD, a one se nisu ni našle u pomenutom izveštaju.To ne iznenađuje, s obzirom na to da zemlje u razvoju, kao što su Kina, Indija i Južna Afrika, beleže najveći broj saobraćajnih nesreća.
Te zemlje imaju brzi ekonomski rast pa se i automobili u velikom broju pojavljuju u saobraćaju (15 odsto godišnje raste broj automobila u proseku) tako da vlade nisu u stanju da pravovremeno reaguju sa donošenjem i sprovođenjem zakona o saobraćaju.
S druge strane, u bogatim zemljama, članicama OECD, saobraćaj je detaljno regulisan zakonom, a statistika o smrtnosti uključuje sve one koji umru do 30 dana nakon saobraćajne nesreće u kojoj su povređeni.
Kao rezultat toga, na prvi pogled se može učiniti da je broj poginulih u saobraćajnim nesrećama veći u razvijenim zemljama nego u siromašnim, u kojima se i ne mogu prikazati prave brojke.
(MONDO)