Japanski Mitsubishi Motors počeo je serijsku proizvodnju električnog vozila nazvanog "i MiEV", u okviru priprema da u julu lansira na tržište ovo vozilo nulte emisije štetnih gasova.
Japanski Mitsubishi Motors počeo je serijsku proizvodnju električnog vozila nazvanog "i MiEV", u okviru priprema da u julu lansira na tržište ovo vozilo nulte emisije štetnih gasova.
Mini automobil "i MiEV", sa četiri sedišta, od idućeg meseca će se prodavati na japanskom tržištu, u početku uglavnom velikim korporacijama, a u masovnoj prodaji će se naći 2010.
Japanski proizvođač planira kasnije ove godine da ponudi taj model u Britaniji i Hongkongu, kao i u drugim regionima gde se vozi levom trakom, a u SAD posle 2010.
"I MiEV" je opremljen litijum-jonskim baterijama koje se mogu puniti direktnim uključivanjem na gradsku elektro-mrežu. Njegova brzina je 130 kilometara na sat i može da pređe 160 kilometara sa jednim punjenjem baterije. Sa punjačem velike brzine, baterije se mogu napuniti za samo sat i po, a na mreži od 200 volti potrebno je oko sedam časova.
Visoka cena koju će ovaj automobil imati, kada se nađe u prodaji, je formirana uglavnom zbog litijum-jonskih baterija, koje su skuplje, ali mnogo kompaktnije, lakše i snažnije od nikl-metalnih baterija koje se najviše koriste u hibridnim vozilima.
(Tanjug/MONDO)
Mini automobil "i MiEV", sa četiri sedišta, od idućeg meseca će se prodavati na japanskom tržištu, u početku uglavnom velikim korporacijama, a u masovnoj prodaji će se naći 2010.
Japanski proizvođač planira kasnije ove godine da ponudi taj model u Britaniji i Hongkongu, kao i u drugim regionima gde se vozi levom trakom, a u SAD posle 2010.
"I MiEV" je opremljen litijum-jonskim baterijama koje se mogu puniti direktnim uključivanjem na gradsku elektro-mrežu. Njegova brzina je 130 kilometara na sat i može da pređe 160 kilometara sa jednim punjenjem baterije. Sa punjačem velike brzine, baterije se mogu napuniti za samo sat i po, a na mreži od 200 volti potrebno je oko sedam časova.
Visoka cena koju će ovaj automobil imati, kada se nađe u prodaji, je formirana uglavnom zbog litijum-jonskih baterija, koje su skuplje, ali mnogo kompaktnije, lakše i snažnije od nikl-metalnih baterija koje se najviše koriste u hibridnim vozilima.
(Tanjug/MONDO)