Kada u septembru, na Salonu automobila u Frankfurtu, nova Opel Astra bude doživela svoju premijeru, za javnost neće biti većih iznenađenja - bar kada je u pitanju hečbek verzija. Naime, zvanične slike i podaci dostupni su već sada.
Kako tvrde Nemci, ovaj automobil potpuno je nov proizvod, što znači da sa aktuelnim modelom ne deli ni jednu komponentu. Chevrolet Cruze bio je "donor" platforme, koja je po prvi put primenjena kod njega, a koristiće je još modela iz General Motors porodice.
Kako tvrde Nemci, ovaj automobil potpuno je nov proizvod, što znači da sa aktuelnim modelom ne deli ni jednu komponentu. Chevrolet Cruze bio je "donor" platforme, koja je po prvi put primenjena kod njega, a koristiće je još modela iz General Motors porodice.
Dizajn je u dobroj meri inspirisan modelima Insignia i Corsa, dok je veća ukupna dužina i međuosovinsko rastojanje čine elegantnijom. Naime, sa svoja 4,42 m, duža je od aktuelne verzije za 17 cm i od, na primer, Golfa za 22 cm.
Početna ponuda motora zadovoljiće sve ukuse. Četiri dizela, radne zapremine od 1,3 do 2,0 litra i snage od 95 KS (70 kW) do 160 KS (118 kW). Benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara stižu u četiri verzije, od 100 KS (74 kW) do 180 KS (132 kW). Vrlo je interesantan 1,4-litarski turbo benzinac sa 140 KS, koji menja aktuelni agregat iste snage od 1,8 litara - zahvaljujući turbo-punjaču razvija veći maksimalni obrtni moment i to pri nižem broju obrtaja, pa će biti primetno ekonomičniji.
Početna ponuda motora zadovoljiće sve ukuse. Četiri dizela, radne zapremine od 1,3 do 2,0 litra i snage od 95 KS (70 kW) do 160 KS (118 kW). Benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara stižu u četiri verzije, od 100 KS (74 kW) do 180 KS (132 kW). Vrlo je interesantan 1,4-litarski turbo benzinac sa 140 KS, koji menja aktuelni agregat iste snage od 1,8 litara - zahvaljujući turbo-punjaču razvija veći maksimalni obrtni moment i to pri nižem broju obrtaja, pa će biti primetno ekonomičniji.
Naknadno će stići još nekoliko pogonskih jedinica, ali se za sada ne zna kada bi na scenu mogla da stupi sportska, OPC verzija. Ubrzo nakon početka prodaje, u cenovniku će se naći i ekonomična ecoFLEX Astra sa izmenjenom aerodinamikom, dužim prenosnim odnosima u menjaču, gumama sa manjim otporom kotrljanja i blago izmenjenim softverom za kontrolu rada motora. Ovakve ekonomične verzije, inače, sve više proizvođača ubacuje u ponudu.
Uz sve agregate, osim najslabijeg benzinca i dizela, dolaze šestostepeni menjači, a pridružuje im se i nova automatska transmisija sa mogućnošću manuelnog odabira stepena prenosa.
Uz sve agregate, osim najslabijeg benzinca i dizela, dolaze šestostepeni menjači, a pridružuje im se i nova automatska transmisija sa mogućnošću manuelnog odabira stepena prenosa.
Dok većina rivala pozadi poseduje multilink oslanjanje, Opelovi inženjeri zadržali su torzionu osovinu. Primena ovog rešenja ne mora obavezno da znači i lošije vozne osobine - koriste ga, recimo, i Honda Civic i Toyota Auris. Torziona osovina ima svojih prednosti (zauzima manje mesta), ali i mana, a mnogo toga zavisi od kvalitetnog podešavanja.
Kako su inženjeri obavili posao, saznaćemo kada krenu prve test vožnje. Inače, u odnosu na aktuelnu generaciju, proširen je trag točkova, što bi po automatizmu trebalo da obezbedi bolje "ležanje" na putu. Veliko unapređenje po pitanju stabilnosti i udobnosti donosi opcioni FlexRide sistem, koji pruža mogućnost izbora tri vrste ponašanja oslanjanja - Standard, Sport i Tour.
Kako su inženjeri obavili posao, saznaćemo kada krenu prve test vožnje. Inače, u odnosu na aktuelnu generaciju, proširen je trag točkova, što bi po automatizmu trebalo da obezbedi bolje "ležanje" na putu. Veliko unapređenje po pitanju stabilnosti i udobnosti donosi opcioni FlexRide sistem, koji pruža mogućnost izbora tri vrste ponašanja oslanjanja - Standard, Sport i Tour.
Pored FlexRide sistema, od modela Insignia preuzeti su AFL adaptivna prednja svetla (menjaju intenzitet zavisno od uslova na putu i brzine kretanja) i Opel Eye Front Camera System (prepoznaje znakove, upozorava na nenameran iz-lazak iz trake).
Nakon hečbeka sa petora, pojaviće se hečbek sa troja vrata i naglaskom na sportski izgled, zatim karavan (Sports Tourer), sedan kod kojeg se podiže zadnje staklo prilikom otvaranja prtljažnika (tzv. notchback) kao i klasičan sedan. Za sada, nije poznato kakva je budućnost TT verzije - kabrioleta sa čvrstim sklopivim krovom, pošto aktuelna Astra TT nastavlja da se proizvodi i nakon lansiranja nove generacije.
(Vrele Gume)
Nakon hečbeka sa petora, pojaviće se hečbek sa troja vrata i naglaskom na sportski izgled, zatim karavan (Sports Tourer), sedan kod kojeg se podiže zadnje staklo prilikom otvaranja prtljažnika (tzv. notchback) kao i klasičan sedan. Za sada, nije poznato kakva je budućnost TT verzije - kabrioleta sa čvrstim sklopivim krovom, pošto aktuelna Astra TT nastavlja da se proizvodi i nakon lansiranja nove generacije.
(Vrele Gume)
"Faul 100 odsto, sudije su gledale": Smailagić se oglasio o laktu u lice zbog kojeg su u Zvezdi pobesneli
I Partizan oštećen u Evroligi! Isplivao snimak koji sve dokazuje, zato je Žoc pobesneo
"Suđenje Zvezdi i Partizanu je skandalozno": Nebojša Čović se oglasio zbog Evrolige
"Da se napravi velika dvorana, samo za Partizan i Zvezdu!": Oglasio se Mijailović zbog problema sa Pionirom
"Brate, šta bih ja dao da Partizan prima 5 golova u Ligi šampiona": Terzić otkrio detalje ručka s Mijatom