Da li je klasičan kabrio sa platnenim krovom iščezao iz automobilskih salona? Dobrim delom jeste, ali ne i potpuno... Platno je zivo
Ustanovljavanjem kupe modela A5, Audi je otvorio novi manevarski prostor kada su u pitanju karoserijske varijante, uključujući i klasičan kabriolet.
Kabriolet u D segmentu za Audi predstavlja tradiciju koja traje već 18 godina. Priča, moramo priznati o uspehu, počela je 1991. kabrioletom na platformi kupe verzije modela 80. Čak ni platneni krov nije uspeo da pokvari eleganciju topless kupea, a isto važi i za naslednika, čitavih 11 godina kasnije, kada A4 preuzima platformu, ali zadržava platneni krov.
Danas, 18 godina kasnije, stvari se donekle menjaju, ili se zapravo, vraćaju na početke. Super popularni model A4 ponovo je dobio kupe verziju, ali pod sopstvenom nomenklaturom A5, što je već samo po sebi moglo da navede na ideju da se A4 neće ni pojaviti u kabrio izdanju. Tako i bi...
A5, dinamično kupe izdanje modela A4 prešlo je i u "toples", ali uz zadržane osnovne postulate. Audi A5 kabriolet i dalje je relativno velik automobil koji se komotno smešta u D segment. Uz to, potreba za veoma aktuelnim, ali i skupim i teškim tvrdim krovom pokazala se kao izlišna. A5 kabrio upravo je ono što kabrio predstavlja već decenijama, uključujući i platno kao pokrivač.
Najpre, da elaboriramo pitanje: da li je kabrio, kupe sa "odsečenim" krovom? Nije naravno, budući da karoserija svakog, ozbiljnog, kabrioleta mora da prođe tretman ojačavanja, a Audi A5 kabrio jedan je od najčvršćih u segmentu. Karoserija i strukturalna ojačanja dobrim su delom izrađeni od tankog, ali ekstremno čvrstog čelika, koji se oblikuje na visokoj temperaturi, za razliku od hladno presovanih čelika.Kabriolet u D segmentu za Audi predstavlja tradiciju koja traje već 18 godina. Priča, moramo priznati o uspehu, počela je 1991. kabrioletom na platformi kupe verzije modela 80. Čak ni platneni krov nije uspeo da pokvari eleganciju topless kupea, a isto važi i za naslednika, čitavih 11 godina kasnije, kada A4 preuzima platformu, ali zadržava platneni krov.
Danas, 18 godina kasnije, stvari se donekle menjaju, ili se zapravo, vraćaju na početke. Super popularni model A4 ponovo je dobio kupe verziju, ali pod sopstvenom nomenklaturom A5, što je već samo po sebi moglo da navede na ideju da se A4 neće ni pojaviti u kabrio izdanju. Tako i bi...
A5, dinamično kupe izdanje modela A4 prešlo je i u "toples", ali uz zadržane osnovne postulate. Audi A5 kabriolet i dalje je relativno velik automobil koji se komotno smešta u D segment. Uz to, potreba za veoma aktuelnim, ali i skupim i teškim tvrdim krovom pokazala se kao izlišna. A5 kabrio upravo je ono što kabrio predstavlja već decenijama, uključujući i platno kao pokrivač.
Ima li potrebe?
Mehaničke komponente podvozja zajedničke su za porodicu A4-A5 i dobrim su delom izrađene od kovanog aluminijuma. Prednja oscilujuća ramena oslonjena su u 5 tačaka, što donosi ekstremnu krutost na poprečna i uzdužna opterećenja. Pozadi je multilink sa trapezoidnim ramenima, a celo podvozje, kao generator vrtloženja, zatvoreno je, čime je postignuta odlična aerodinamika karoserije.
Pravi premijum
Naravno, kabriolet može biti spartanski opremljen da bi koketirao sa sportskim imidžom, ali može i malo drugačije. A5 kabrio spada u ove druge. Kako i dolikuje D segmentu, nije se štedelo na udobnosti. Sve počinje sa odličnom ergonomijom, udobnim i dobro dimenzionisanim elektropomičnim sedištima i, ni najmanje zanemarivom, zaštitom od vetra koja se lako postavlja ili odlaže u prtljažnik.
Razumljivo, dosta toga ubraja se u želje samog kupca, ali nova generacija MMI sistema kojim se kontrolišu funkcije navigacionog i audio sistema, pa čak i dinamike oslanjanja, zaslužuje sve pohvale.
Ipak, diskusija ostaje koliko je ovaj kabrio zaista četvorosed. Potreba za prostorom u koji će se smestiti krov znači plaćanje ceha ili kroz prtljažnik ili kroz prostor na zadnjoj klupi. Ili, i jedno i drugo. Iako je sjajno oblikovana, zadnja klupa, realno, nema dovoljno prostora za kolena putnika, pogotovo ako se radi o odraslim osobama. No, čak ni kabriolet D segmenta nije porodična limuzina za odlazak na more sa dvoje dece i obaveznom pratećom opremom.
Kao dizel...
U pogonskom izboru, Audi i kupcu kabrioleta nudi čak pet agregata sa 4 i 6 cilindara. Iako se svakako mora skinuti kapa dizelima iz Ingolštada, naše test-vozilo sa dvolitarskim TFSI agregatom ima se čime pohvaliti. Pored činjenice da koristi poslednju reč tehnologije slojevitog ubrizgavanja benzina u cilindre, može se pohvaliti i sa 211 KS ali i, za benzinac, impresivnih 350 Nm obrtnog momenta.
Doduše, iako fabrički podaci tvrde da velike obrtne momente isporučuje već od 1500 obrtaja, situacija u stvarnosti je malo drugačija i turbini je potrebno bar 2000 obrtaja da "oživi". A ostalo je pesma...
Jedino bi se, ako nas neko pita, umesto manuelnog šestostepenog prenosa, odlučili za sedmostepeni S-Tronic sa dvostrukom spojnicom.
Za vozače sladokusce
Mada, i ova je kombinacija prava te je ovo ozbiljno brz kabrio. Do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 240 km/h. Ko kaže da nije dovoljno - preteruje. Pri tome, sjajno je izbalansiran, niskog težišta i direktnog upravljanja. Uz opcionu promenjivu dinamiku oslanjanja i sa odličnim kočnicama, A5 kabrio je jednostavno Audi i sve ono što se kod njega ceni. A iznenađuje da čak i naše neravnine sasvim uspešno apsolvira, bez udaraca po leđima. Sa podignutim prozorima i vetrobranom iza leđa, i vetar u kosi duva taman koliko treba.
Ovo je jedan od onih vozačkih automobila koji definitivno ne služi samo za prevoz od tačke A do tačke B, već i za svu moć uživanja. Ako potežemo pitanje potrošnje, 10,7 litara bio bi prosek na našem testu, ali je činjenica da može i malo manje, ali i dosta više.
Zaključak
A na kraju, A5 kabrio u kući? Dobro došao svakako, ali ne jedini ako pričamo o porodici. A za samce koji su među automobilskim hedonistima? Više nego dobro došao, pogotovo ako za njega mogu da izbroje oko 43.000 evra. Da li je platno bolja opcija od tvrdog krova? Teško pitanje.
Audi nudi A5 kao kupe, te je CC verzija samim tim postala suvišna. Klasičan kabrio svakako se može voziti tokom cele godine, ali realno je da će sneg i led na platnu ostaviti više tragova nego na metalnom krovu.
S druge strane, CC koncepcija plaća cenu kroz potrošen prtljažnik koji sa spuštenim krovom postaje simboličan. Međutim, sama po sebi, praktičnost kabrioleta nikada nije na spisku tema o kojima se razmišlja pri kupovini ove, ipak, automobilske ekskluzive. Platneni krov kod nas, da, ako mogu preko zime da ga ostavim u garaži i čuvam ga za
prve ozbiljnije sunčane zrake.
(Vrele Gume)
Audi A5 Cabrio 2,0T
Motor
Tip/broj cilindara - benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm - 1984
Broj ventila/tip ubrizgavanja - 16/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min - 155/211/4300-6000
obrtni moment Nm/o/min - 350/1500-4200
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata - kabriolet/4/2
D x Š x V mm - 4625x2020x1383
međuosovinski razmak mm - 2751
masa vozila kg - 1955
zapremina prtljažnika l - 320-380
Ogibljenje
napred - oscilujuća ramena sa 5 veza, anti dive,
spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi - multilink, trapezoidna ramena, spiralne
opruge, amortizeri, popr. Stabilizator
Kočnice
napred/pozadi - samovent. diskovi/diskovi, ABS, EBD, BA
Pneumatici
dimenzije - 225/50 R17
Prenos snage
pogon - na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa - manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s - 7,9
maksimalna brzina km/h - 240
prosečna potrošnja l/100 km - 10,7
Cena (sa PDV-om) € - 43.000