Evropska komisija (EK) odobrila je da italijanska automobilska industrija Fiat može da kupi američkog proizvođača automobila Chrysler, koji je nedavno bankrotirao, ističući da ta kupoprodaja nikako neće uticati na privrednu konkurenciju u Evropskoj Uniji (EU).
Evropska komisija (EK) odobrila je da italijanska automobilska industrija Fiat može da kupi američkog proizvođača automobila Chrysler, koji je nedavno bankrotirao, ističući da ta kupoprodaja nikako neće uticati na privrednu konkurenciju u Evropskoj Uniji (EU).
"Fijat" će u novom preduzeću pod nazivom "Krajsler grup LLC", koje će odmah početi da radi, imati udeo od 20 odsto i za to će američkoj kompaniji obezbediti tehnologiju za proizvodnju manjih, štedljivijih vozila.
"Krajsler" posluje, pre svega, u Severnoj Americi, odakle potiče 90 procenata njegovog prometa i nema nijednu fabriku u Evropi, navela je EK u obrazloženju svog stanovišta da "Fijat" može da preuzme tog američkog proizvođača.
Spajanjem aktivnosti "Krajslera" i "Fijata" biće stvorena grupacija koja bi svojim poslovanjem mogla da konkuriše najvećoj evropskoj automobilskoj kući Volkswagen, ističu, međutim, analitičari.
Američka vlada će tom novom preduzeću odobriti pozajmicu od 4,7 milijardi dolara, koja bi trebalo da bude vraćena tokom narednih osam godina.
Prodaju "Krajslera" je još polovinom juna ove godine odobrio američki najviši sud i to kratko posle bankrotstva te kompanije koja je zbog velikih finansijskih problema bila prinuđena da u maju zatvori sve svoje fabrike, a ubrzo posle toga je proglasila i bankrotstvo.
Trenutno, međutim, već počinje da proizvodi automobile u svojih šest fabrika, a postepeno bi produkcija vozila trebalo da se obnovi i u drugim pogonima.
"Fijat" se nada da će mu udruživanje sa "Krajslerom" pomoći da prevaziđe sadašnju krizu koja vlada u automobilskoj industriji, pošto je svetska tražnja za automobilima trenutno pod pritiskom globalne finansijske krize koja je usporila ekonomiju, otežala pristup kreditima i smanjila potrošačko poverenje, ukazuju eksperti.
Ta italijanska automobilska kuća je pre izvesnog vremena nastojala da preuzme i nemačku automobilsku industriju Opel, koja je u većinskom vlasništvu američkog "Dženeral Motorsa" (GM) i koju će, po svemu sudeći uspeti da preuzme kanadsko-austrijski proizvođač automobilskih delova "Magna" u konzorcijumu sa ruskom "Sberbankom".
(Tanjug)
"Fijat" će u novom preduzeću pod nazivom "Krajsler grup LLC", koje će odmah početi da radi, imati udeo od 20 odsto i za to će američkoj kompaniji obezbediti tehnologiju za proizvodnju manjih, štedljivijih vozila.
"Krajsler" posluje, pre svega, u Severnoj Americi, odakle potiče 90 procenata njegovog prometa i nema nijednu fabriku u Evropi, navela je EK u obrazloženju svog stanovišta da "Fijat" može da preuzme tog američkog proizvođača.
Spajanjem aktivnosti "Krajslera" i "Fijata" biće stvorena grupacija koja bi svojim poslovanjem mogla da konkuriše najvećoj evropskoj automobilskoj kući Volkswagen, ističu, međutim, analitičari.
Američka vlada će tom novom preduzeću odobriti pozajmicu od 4,7 milijardi dolara, koja bi trebalo da bude vraćena tokom narednih osam godina.
Prodaju "Krajslera" je još polovinom juna ove godine odobrio američki najviši sud i to kratko posle bankrotstva te kompanije koja je zbog velikih finansijskih problema bila prinuđena da u maju zatvori sve svoje fabrike, a ubrzo posle toga je proglasila i bankrotstvo.
Trenutno, međutim, već počinje da proizvodi automobile u svojih šest fabrika, a postepeno bi produkcija vozila trebalo da se obnovi i u drugim pogonima.
"Fijat" se nada da će mu udruživanje sa "Krajslerom" pomoći da prevaziđe sadašnju krizu koja vlada u automobilskoj industriji, pošto je svetska tražnja za automobilima trenutno pod pritiskom globalne finansijske krize koja je usporila ekonomiju, otežala pristup kreditima i smanjila potrošačko poverenje, ukazuju eksperti.
Ta italijanska automobilska kuća je pre izvesnog vremena nastojala da preuzme i nemačku automobilsku industriju Opel, koja je u većinskom vlasništvu američkog "Dženeral Motorsa" (GM) i koju će, po svemu sudeći uspeti da preuzme kanadsko-austrijski proizvođač automobilskih delova "Magna" u konzorcijumu sa ruskom "Sberbankom".
(Tanjug)