Zbog propusta u propisima, ekološka premija koja bi trebalo da podstakne kupovinu novih automobila se delom pretvorila u odličnu priliku za pranje novca. Automobil je kao uništen, a nalazi se zapravo u nekoj drugoj zemlji.
Zbog propusta u propisima, ekološka premija koja bi trebalo da podstakne kupovinu novih automobila se delom pretvorila u odličnu priliku za pranje novca. Automobil je kao uništen, a nalazi se zapravo u nekoj drugoj zemlji.
Udruženje islednika - neka vrsta sindikata policijskih detektiva u Nemačkoj, tvrdi da 50.000 starih automobila, za koje su prodavci dobili bonuse, nije uništeno već je dalje preprodato. To je omogućila "rupa" u propisima.
Do marta dokumenta tih vozila nisu uništavana nakon što su vozila "zvanično" završila u starom gvožđu. Zato je veliki broj vlasnika otpada i mogao da ih ilegalno proda i tako zaradi dodatni novac. Kasnije se počelo sa uništavanjem tih papira što je "biznis" sa istočnom Evropom iskomplikovalo. Bez obzira na to, za vozila koja odlaze u Afriku, n aprimer, ta dokumenta ni ne moraju da postoje.
Prodavac polovnih automobila Mihael Vaker za tu situaciju okrivljuje vlasti: "Šta da kažem? To je pozivnica za sve da se bave kriminalom bez posledica. Za to je odgovorna vlast - neznalice i birokrate! Obični mastiljari", kaže za "Dojče vele" prodavac automobila.
Predstavnici jedne od nemačkih organizacija za zaštitu životne sredine Deutsche Umwelthilfe - DUH, očekuju da će se broj preprodatih starih vozila do kraja godine udvostručiti. Udruženje islednika - neka vrsta sindikata policijskih detektiva u Nemačkoj, tvrdi da 50.000 starih automobila, za koje su prodavci dobili bonuse, nije uništeno već je dalje preprodato. To je omogućila "rupa" u propisima.
Do marta dokumenta tih vozila nisu uništavana nakon što su vozila "zvanično" završila u starom gvožđu. Zato je veliki broj vlasnika otpada i mogao da ih ilegalno proda i tako zaradi dodatni novac. Kasnije se počelo sa uništavanjem tih papira što je "biznis" sa istočnom Evropom iskomplikovalo. Bez obzira na to, za vozila koja odlaze u Afriku, n aprimer, ta dokumenta ni ne moraju da postoje.
Prodavac polovnih automobila Mihael Vaker za tu situaciju okrivljuje vlasti: "Šta da kažem? To je pozivnica za sve da se bave kriminalom bez posledica. Za to je odgovorna vlast - neznalice i birokrate! Obični mastiljari", kaže za "Dojče vele" prodavac automobila.
Broj polovnjaka će se udvostručiti
"To znači da će automobili koji ne zadovoljavaju ekološke standarde nastaviti da se voze u zemljama u razvoju", ukazuje Ulrike Foken iz organizacije DUH
On kaže da je to veliki problem, a da je naročito zabrinut zbog vozila na dizel. "Ona su zaista štetna po zdravlje i okolinu. To je i politički i ekološki problem. Mi se godinama trudimo da zaustavimo njihov izvoz."
Nemački ministar finansija Per Štajnbrik izjavljuje da će navodi o zloupotrebama premije za stara vozila morati da budu ispitani, ali prodavac Štafn Manke smatra da to neće promeniti situaciju.
"Neke ‘crne ovce’ u ovom poslu nastaviće time da se bave i da na tome zarađuju. Na kraju krajeva, to je veoma lako uraditi bez da te uhvate."
U svakom slučaju, prekasno je da se već uspostavljeni sistem sa premijama za stara vozila uspešno remontuje. Najverovatnije da će se sve nastaviti do septembarskih parlamentarnih izbora, a posle njih, malo je verovatno da će pobednik na izborima, ma ko to bude bio, da obnovi tu velikodušnu ponudu.
(MONDO)