Možda ne znate uvek da prepoznate trikove kojima se prodavci služe da bi nas naterali da potrošimo novac, ali svi smo svesni da postoje razne cake. Od raznih sniženja, preko onih "platiš dva, treći gratis" akcija, do muzike, ali i vrlo pametno raspoređenih artikala na policama, zaista je puno načina kojima nas podstiču da trošimo, a da toga nismo ni svesni.
Psihološkinja Džuli Smit na svom TikToku je otkrila jedan suptilniji način, pomoću kojeg prodavcima uspeva da nas ubede da je skup artikal zapravo povoljniji.
Ona je to objasnila na primeru sladoleda, a iako su cene izražene u funtama, jasno je da je trik isti u svim valutama.
Reč je, kako kaže, o efektu kadriranja koji se na nama koristi svakodnevno.
"Recimo da hoćete da kupite sladoled, imate mali kornet od tri funte i veliki od osam funti. Kompanije znaju da će većina ljudi kupiti taj manji od tri funte, jer se osam funti čini preskupim. Zato koriste nešto što se zove efekat mamca. Zato ubacuju treći kornet, srednje veličine – mamac – od sedam funti. Ali one ne žele da kupite ovaj kornet, on je tu samo da bi ovaj veliki od osam funti delovao kao bolja ponuda. Bez mamca, vi upoređujete ovaj od tri i osam funti, ali u poređenju sa mamcem – zašto ne veliki? Pa, skuplji je samo jednu funtu!", objasnila je ona, dodajući da se istim trikom koriste i kafići, prodavnice tehnike...
@drjuliesmith Where have you spotted the decoy effect? ##sciencefacts##psychologist##psychologyfacts##decoyeffect##psychology##learnontiktok
(MONDO)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!