Možda ne znate uvek da prepoznate trikove kojima se prodavci služe da bi nas naterali da potrošimo novac, ali svi smo svesni da postoje razne cake. Od raznih sniženja, preko onih "platiš dva, treći gratis" akcija, do muzike, ali i vrlo pametno raspoređenih artikala na policama, zaista je puno načina kojima nas podstiču da trošimo, a da toga nismo ni svesni.

Psihološkinja Džuli Smit na svom TikToku je otkrila jedan suptilniji način, pomoću kojeg prodavcima uspeva da nas ubede da je skup artikal zapravo povoljniji.

Ona je to objasnila na primeru sladoleda, a iako su cene izražene u funtama, jasno je da je trik isti u svim valutama.

Reč je, kako kaže, o efektu kadriranja koji se na nama koristi svakodnevno.

"Recimo da hoćete da kupite sladoled, imate mali kornet od tri funte i veliki od osam funti. Kompanije znaju da će većina ljudi kupiti taj manji od tri funte, jer se osam funti čini preskupim. Zato koriste nešto što se zove efekat mamca. Zato ubacuju treći kornet, srednje veličine – mamac – od sedam funti. Ali one ne žele da kupite ovaj kornet, on je tu samo da bi ovaj veliki od osam funti delovao kao bolja ponuda. Bez mamca, vi upoređujete ovaj od tri i osam funti, ali u poređenju sa mamcem – zašto ne veliki? Pa, skuplji je samo jednu funtu!", objasnila je ona, dodajući da se istim trikom koriste i kafići, prodavnice tehnike...

@drjuliesmith

Where have you spotted the decoy effect? ##sciencefacts##psychologist##psychologyfacts##decoyeffect##psychology##learnontiktok

♬ Say So (Instrumental Version) [Originally Performed by Doja Cat] - Elliot Van Coup

(MONDO)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.