Reč diktator označava onog koga je narod starog Rima izabrao da šest meseci vodi državu i za to vreme ima neograničenu vlast, koju odmah nakon isteka mandata mora da ustupi senatu koji bira novog diktatora.

Mnogo go­dina kasnije, leta gospodnjeg 1998. godine i jednom sasvim drugom okruženju, odnosno u svetu automobilizma, ”francuski izabranik” - Pežo 206 je u neku ruku postao diktator. Nasledio je više nego uspeli model 205 i svi su očekivali da nastavi sta­za­ma uspeha. I u tome je uspeo. O njemu se uglav­nom govori u superlativu i kao lideru u B segmentu.
Peugeot 206 je tokom svoje osmogodišnje trži­šne ”diktature” u klasi a i šire, oborio sa trona popu­lar­nosti dotadašnjeg diktatora svih vremena, istina iz segmenta više, VW Golf, a kup­ce i konkurenciju ostavio bez daha.

Posao razvojnog tima Pežoa se graničio sa nemogućim. Gospodariti klasom i diktirati trend iste, nije bio ni malo lak posao. Sa sobom je no­sio ogromno breme i zavet nasleđa. Uspeh koji je zabeležio model 206 nije dozvolio eksperimentisanje. Dao je samo mogućnost konzervativnom tradicionalističkom pristupu, jer nije smeo previše da odstupi od starog, definisanog pravca, loze predaka. Bilo je potrebno ubediti narod, ali i stručnjake u snagu i uspeh ”lavića”.

Novi ”diktator“, u punom sjaju, iznosi svoje sta­vove pred lice javnosti. Istog imidža, vedrijeg lica i zavodljivog osmeha, koji prati celu populaciju auto­mo­bila Peugeot kao i najma­njim detaljima karoserije, nije krio sličnost.

Veliko znači i poželjno

Medjutim, brojnim inovacijama jasno stavlja do znanja da je odrastao i dorastao svim svetskim standardima, kako na polju komfora, tako i na polju bezbednosti.
Svojom spoljašnošću ne odudara od starog, ali i ne odbija novi look većeg brata 407. Kako je spolja ”na tatu”, enterijerom je svakako više povukao ”na mamu”, tačnije, inspirisan modelom 307. Brojni atraktivni detalji i kvalitetniji materijali doneli su dah svežine, ali i unapredili komfor vozila, za­hva­lju­jući i znatno većim dimenzijama u odnosu na pret­hodnika.

I baš kada su dimenzije novog Pežoa 207 u pi­tanju, ne možemo a da se ne otmemo utisku da ve­liko i u ovom slučaju znači poželjno. Nije slučajno! Fiat Grande Punto je upravo ovim, u samom startu produkcije osvojio najviše poena.
Pežo 207 prelazi četiri metra, tačnije, njegova dužina iznosi 4,03 m. Ne samo što je duži od svog prethodnika nego je širi i viši. Širok je 1,72 m, a visok 1,47 m. Proizilazi da se ovim povećanjem do­bilo na komforu i upravljivosti, koje ćemo svakako proveriti prvom prilikom. Povećan je i prtljažni prostor, koji sa svojih 270 litara ostaje u okvirima klase. Kada se obore zadnja sedišta naraste na svih 923 litara.

Kako je klasa kojoj pripada novi Pežo 207 sve zahtevnija po pitanju motorizacije i nudi široku paletu motora koji koriste benzin ili dizel gorivo, Peugeot je, za početak pripremio tri benzinska i tri dizel motora. Dele identične zapremine, 1,4 i 1,6 litara, benzinski, kao i dizel motori, potpomognuti, sad već neizbežnim turbo kompresorom. Raspon snage za benzinske agregate kreće se od 74, preko 89 KS (1,4 l), pa sve do 109 KS, koje oslobađa motor od 1,6 litara. Da li je u pitanju opšti trend ili, prosto sve­opšta žeđ za snagom, uz koliko toliko smanjenu potrošnju i nešto veću auto­nomiju, no Peugeot 207 ponosno nudi ”HDI” ergelu od 68 konjskih snaga iz HDI motora od 1,4 litre, preko 90, do čak 109 KS iz 1,6 litara iste oznake.

Kako obrtni moment daje živost motoru u vožnji, a konjske snage ”izvlače” maksimalnu brzinu, ne treba sumnjati u kataloške podatke. U za­visnosti od motora, Peugeot 207 dostiže brzinu od 166 do 194 kilometara na čas. Ono do čega je sva­kako stalo i ljubiteljima benzinskih motora, kada je u pitanju jedan gradski automobil kakav je Peugeot 207, je potrošnja, koja ne bi trebalo da pre­lazi cifru od 6,2 ili 7 litara, dok će budući vlasni­ci ovog automobila sa dizel motorima, sigurno biti za­do­voljni sa samo 4,5 do 4,8 litara na 100 kilometa­ra pređenog puta.

Bezbedno na putu slave

Svojim izgledom, a od skoro i dimenzijama, automobili iz B klase su sve bliži donjem C segmentu. Ovu konstataciju svakako potvrđuje opremljenost vozila ove klase.
Paketi opreme koji se mogu naću uz novu ”Dve­sto­sed­micu” su podeljeni u sedam nivoa i označeni kao Urban, Trendy, Premium, Premium pak, Sport, Sport pak i GT.

Naravno, da u zavisnosti od opreme, a najviše mo­tora idu i odgovarajući pneumatici, koji u slu­ča­ju Pežoa 207 mogu biti dimenzija 185/65 R15, 195/55 R16 ili 205/45 R17.
Po ugledu na veći 307, bezbednost je znatno unapredjena, a to se najviše odnosi na dvostruku de­formabilnu zonu u prednjem delu. Time je sva­ka­ko obezbeđeno efikasnije ”upijanje” energije udara i njeno preusmerenje van putničkog prostora. Doprinos sigurnosti putnika u kabinskom prostoru su svakako i šest vazdušnih jastuka. U serijskoj po­nu­di se našao i neizostavni ABS sistem sa elektronskom kontrolom distribucije sile kočenja na svim točko­vi­ma. Postoji mogućnost doplate za ESP, dok su se, u okvirima dodatne opreme našla i ugaona svetla, koja omogućavaju efikasnije osvetljavanje puta u kri­vinama. Svako okretanje upravljača za više od 20 stepeni aktivira elektromotore u sklopu H7 farova, koji usmeravaju snop u pravcu kretanja vozila.

Kupcima će u startu prodaje na raspolaganju biti dve vrste karoserije, s troje i petoro vrata. U kasnijem pe­riodu pojaviće se karavan verzija, dok svi željno oče­kujemo pojavu začetnika CC serije, kupe-kabri­o­leta u vidu ”Dvestosedmice”! Po starom dobrom običaju ne treba očekivati trozapreminsku verziju mo­dela 207, bar dok se ne okonča sa proizvod­njom ”starog” Pežo 206 sedan.
Kako stvari stoje, kao u starom Rimu, ”diktator” će naslediti ”diktatora”. Poći će putem slave sa ukusom uspeha, ne bežeći pri tom od tradicije i ponosno no­seći ”breme” na­sledja. Kako će ga proceniti narod, ostaje nam da se strpimo i čeka­mo, samo malo... Do leta...

(MONDO, Vrele gume)