Proizvođači automobila iz čitavog sveta odbrojavaju poslednje dane uoči početka najveće globalne smotre najnovijih dostignuća automobilske industrije u Ženevi od 2. do 12. marta, spremni da izađu sa ponudom za sve vrste ukusa i za svačiji džep.
Proizvođači automobila iz čitavog sveta odbrojavaju poslednje dane uoči početka najveće globalne smotre najnovijih dostignuća automobilske industrije u Ženevi od 2. do 12. marta, spremni da izađu sa ponudom za sve vrste ukusa i za svačiji džep.U delu tog mozaika, švedski proizvođač "Volvo", na primer, planira da predstavi svoj novi putnički automobil S80 - sedan sa četvoro vrata, koji nudi više bezbednosti i moderniji izgled.
Novi S80, manji nego njegov prethodnik, ima motor V8, najveće brzine od 232 kilometara na sat i sa 315 konjskih snaga. Opremljen sa četiri katalitička konvertora, auto ima jednu od ekološki najčistijih mašina.
Druga vozila u tom rangu su petocilindrični model sa 200 konjskih snaga, turbo dizel sa 185 "konja" i upravo razvijeni šestocilindrični model brzine 175 kilometara na sat i sa 238 konjskih snaga.
Japanska "Honda" je blizu pobede u trci za prvog masovnog prozvođača kola sa sistemom "gorivne-ćelije".
Kompanija je nedavno na sajmu automobila u Detroitu predstavila koncept vozila "honda FCX" čija će masovna prozvodnja početi za tri do četiri godine.
Ostali najveći proizvođači nameravaju da krenu sa masovnom proizvodnjom kola koje pokreće sistem "gorivnih ćelija" na vodonik, tek za 10 do 15 godina. FHC koncept tako pokazuje da je "Honda" učinila najveći korak u razvojue tekve tehnologije.
Za ljubitelje avantura, japanski "Nisan", pak, izložiće koncept novih kola za istraživačka putovanja po udaljenim predelima.
Reč je manjem sportskom terencu (SUV) "terano" (Terranaut), koji je urađen kao jedna manja pokretna istraživačka stanica. Auto ima dva prednja sedišta i mesto za jednu osobu pozadi, kao i desk sa kompjuterom i istraživačkom opremom.
Da bi se izbeglo zaglavljivanje u udaljenim predelima, vozilo je opremljeno specijalnim neprobojnim gumama u kojima se pritisak smanjuje čim automobil napusti normalan put i počne da se kreće neravnim terenima.
Na tržištu hibridnih kola, koje neprikosnoveno drži japanska "Tojota" sa svojim "prijusom", pojaviće se novi motor francuske kompanije PSA "Pežo-Sitroen". U njenim halama razvijen je dizel hibidni motor HDi zapremine 1,6 litara, koji postiže potrošnju goriva od svega 3,4 litra na 100 kilometra.
Opremljeno posebnim dizel filterom i sistemom za automatsko zaustavljanje i pokretanje, vozilo može da se kreće krene i u situaciji kada su baterije potpuno ispražnjene, tvrdi proizvođač.
Taj hibridni motor za sada se testira na modelima "pežo 307" i "sitroen C4." Novi motor smanjuje emisiju štetnih gasova na 90 grama po kilometru, što je rekord za kola srednje veličine kao što je "pežo 307".
Baterije se ponovo pune tokom zaustavljanja i auto može da se kreće korusteći u celini električnu energiju kada je brzina niža od 50 kilometara na sat.
Kompanija je saopštila da će masovna proizvodnja tog hibrida početi od 2010. godine, kako bi se obezbedili prihvatljivi uslovi za što više kupaca. Sadašnja razlika u cenama između običnog dizel motora i hibridnog HDi je izuzetno velika.
(Tanjug)