Svetski auto-giganti najavili su da se automobilski sektor stabilizuje, sudeći prema rezultatima poslovanja, ali većina kompanija veruje da se oporavak može očekivati tek iduće godine.
Svetski auto-giganti kao što su "Ford", "Reno", "Pežo", "Tojota" i BMW najavili su da se automobilski sektor stabilizuje, sudeći prema rezultatima poslovanja, ali većina kompanija veruje da se oporavak može očekivati tek iduće godine.
"Ford motor" je iznenadio Vol strit tromesečnim profitom i procenom uprave da bi kompanija u 2011. godini mogla biti "solidno profitabilna." Direktori "Forda" su optimisti za narednu godinu, ali na kraći rok računaju na dosta neizvestan period poslovanja.
Na Rojtersovom auto-samitu u Parizu, "Reno" i "Pežo" su potvrdili da očekuju da će poslovanje do kraja ove godine biti uspešno, zahvaljujući merama podsticanja potražnje i nabavci kola po sistemu "staro za novo". Ali, kompanije smatraju da ostaju mnoga otvorena pitanja za 2010. godinu, kada se očekuje da će prodaja kola pasti za oko 10 procenata.
Na sastanku u Detroitu, šef "Tojotinih" robnih marki u SAD Bob Karter rekao je da očekuje da će za postepeni oporavak industrije biti potrebno dosta promena, imajući u vidu da bi američka prodaja iduće godine mogla da se poveća na više od 11 miliona automobila.
Džim O'Donel, predsednik BMW-a za Severnu Ameriku, takođe je procenio da bi američka prodaja naredne godine mogla dostići 11 miliona jedinica, ali je to manje od 11,5 miliona koliko je on očekivao pre samo dva meseca.
"Oporavak će biti usporeniji nego što sam ranije očekivao," kazao je O'Donel i dodao da još ima potrošačkih dugova, što i dalje odvlači prosečnog kupca od velikih kupovina, kao što su automobili.
Analitičari smatraju da još nema znakova oporavka potrošačkog poverenja i da je to glavni razlog što ne postoji "značajniji optimizam" za prodaju američkih automobila u novembru i decembru.
Bivši direktor "Dženeral motorsa" (GM) Džeri Jork procenio je da će američka prođa kola iduće godine
ostati na istom nivou kao 2009.
U svetu automobila ima i optimizma. Grupacija "Penske automotiv" objavila je u petak da je dobila dosta ponuda od inostranih proizvođača kola da prodaje njihove robne marke u SAD preko "Penske" trgovačke mreže.
Proizvođači automobila u SAD uskoro će objaviti izveštaj o poslovanju u oktobru i analitičari računaju na najbolji rezultat u ovoj godini, iako ostaju sumnje u brzinu i snagu oporavka.
"Ford" je jedini veliki američki proizvođač kola koji je izbegao bankrot u 2009. godini, ali je zabeležio gubitke koji su premašili 30 milijardi dolara od 2006. do 2008. godine, tako da je ostao sa mnogo većim finansijskim manjkom od GM-a i "Krajslera."
(Tanjug)
"Ford motor" je iznenadio Vol strit tromesečnim profitom i procenom uprave da bi kompanija u 2011. godini mogla biti "solidno profitabilna." Direktori "Forda" su optimisti za narednu godinu, ali na kraći rok računaju na dosta neizvestan period poslovanja.
Na Rojtersovom auto-samitu u Parizu, "Reno" i "Pežo" su potvrdili da očekuju da će poslovanje do kraja ove godine biti uspešno, zahvaljujući merama podsticanja potražnje i nabavci kola po sistemu "staro za novo". Ali, kompanije smatraju da ostaju mnoga otvorena pitanja za 2010. godinu, kada se očekuje da će prodaja kola pasti za oko 10 procenata.
Na sastanku u Detroitu, šef "Tojotinih" robnih marki u SAD Bob Karter rekao je da očekuje da će za postepeni oporavak industrije biti potrebno dosta promena, imajući u vidu da bi američka prodaja iduće godine mogla da se poveća na više od 11 miliona automobila.
Džim O'Donel, predsednik BMW-a za Severnu Ameriku, takođe je procenio da bi američka prodaja naredne godine mogla dostići 11 miliona jedinica, ali je to manje od 11,5 miliona koliko je on očekivao pre samo dva meseca.
"Oporavak će biti usporeniji nego što sam ranije očekivao," kazao je O'Donel i dodao da još ima potrošačkih dugova, što i dalje odvlači prosečnog kupca od velikih kupovina, kao što su automobili.
Analitičari smatraju da još nema znakova oporavka potrošačkog poverenja i da je to glavni razlog što ne postoji "značajniji optimizam" za prodaju američkih automobila u novembru i decembru.
Bivši direktor "Dženeral motorsa" (GM) Džeri Jork procenio je da će američka prođa kola iduće godine
ostati na istom nivou kao 2009.
U svetu automobila ima i optimizma. Grupacija "Penske automotiv" objavila je u petak da je dobila dosta ponuda od inostranih proizvođača kola da prodaje njihove robne marke u SAD preko "Penske" trgovačke mreže.
Proizvođači automobila u SAD uskoro će objaviti izveštaj o poslovanju u oktobru i analitičari računaju na najbolji rezultat u ovoj godini, iako ostaju sumnje u brzinu i snagu oporavka.
"Ford" je jedini veliki američki proizvođač kola koji je izbegao bankrot u 2009. godini, ali je zabeležio gubitke koji su premašili 30 milijardi dolara od 2006. do 2008. godine, tako da je ostao sa mnogo većim finansijskim manjkom od GM-a i "Krajslera."
(Tanjug)