Solarne ćelije su sve lakše i efikasnije, pa su i automobili na solarni pogon sve bolji. U ovogodišnjoj trci solarnih vozila, u Australiji, pobedio je japanski automobil.
Solarne ćelije su sve lakše i efikasnije, pa su i automobili na solarni pogon sve bolji. U ovogodišnjoj trci solarnih vozila, u Australiji krajem oktobra, pobedio je japanski automobil.
Svetsko takmičenje solarnih automobila zvano Global Green Challenge, održava se svake druge godine od 1987. Sa početne tačke, u gradu Darvinu, na severu Australije, ovoga puta krenula su 32 vozila iz 16 zemalja.
Četiri uzastopne pobede holandskog Tima Dač Nuon ove godine je prekinulo vozilo ekipe sa univerziteta u japanskom gradu Tokaju nazvano Tokai Challenger. Njegovih šest kvadratnih metara solarnih ćelija, koje je proizvela kompanija "Sharp", omogućilo mu je da se odmah po startu odvoji od rivala.
Direktor trke, Kris Selvud, nije skrivao oduševljenje načinom na koji se trka odvijala.
"Apsolutno fantastično. Evo nas u Port Ogasti verovatno sat pre nego što smo mislili. "Tokai" sjajno napreduje, dok se oko 150 kilometara iza nas odvija fantastična borba za drugo i treće mesto", rekao je za "Glas Amerike" Selvud.
U gradnji su korišćeni laki, kompozitni materijali, kao i nove, lakše i efikasnije solarne ćelije. Poučeni višegodišnjim iskustvom, konstruktori su se uglavnom pridržavali sličnog koncepta, ali je bilo i drugačijih rešenja.
Čak ni zaustavljanje u poslednjoj etapi, radi zamene ispumpane gume, nije sprečilo da "tokai" završi trku sa više od dva sata boljim vremenom od nabližeg rivala. Njegova prosečna brzina duž staze od 3.000 kilometara, bila je oko 100 kilometara na sat.
S obzirom na to da ova vozila nemaju klima uređaje, temperatura u kokpitu dostizala je i 45 stepeni! Jak vetar je, takođe, predstavljao opasnost.
Ovo je bila prva pobeda jednog japanskog tima od 1996. kada je pobedilo vozilo kompanije Honda. Od tada, propisima je ograničena veličina solarnih panela što je smanjilo njihovu prosečnu brzinu, ali nema sumnje da ćemo kroz dve godine videti nova poboljšanja.
(MONDO)
Svetsko takmičenje solarnih automobila zvano Global Green Challenge, održava se svake druge godine od 1987. Sa početne tačke, u gradu Darvinu, na severu Australije, ovoga puta krenula su 32 vozila iz 16 zemalja.
Četiri uzastopne pobede holandskog Tima Dač Nuon ove godine je prekinulo vozilo ekipe sa univerziteta u japanskom gradu Tokaju nazvano Tokai Challenger. Njegovih šest kvadratnih metara solarnih ćelija, koje je proizvela kompanija "Sharp", omogućilo mu je da se odmah po startu odvoji od rivala.
Direktor trke, Kris Selvud, nije skrivao oduševljenje načinom na koji se trka odvijala.
"Apsolutno fantastično. Evo nas u Port Ogasti verovatno sat pre nego što smo mislili. "Tokai" sjajno napreduje, dok se oko 150 kilometara iza nas odvija fantastična borba za drugo i treće mesto", rekao je za "Glas Amerike" Selvud.
U gradnji su korišćeni laki, kompozitni materijali, kao i nove, lakše i efikasnije solarne ćelije. Poučeni višegodišnjim iskustvom, konstruktori su se uglavnom pridržavali sličnog koncepta, ali je bilo i drugačijih rešenja.
Čak ni zaustavljanje u poslednjoj etapi, radi zamene ispumpane gume, nije sprečilo da "tokai" završi trku sa više od dva sata boljim vremenom od nabližeg rivala. Njegova prosečna brzina duž staze od 3.000 kilometara, bila je oko 100 kilometara na sat.
S obzirom na to da ova vozila nemaju klima uređaje, temperatura u kokpitu dostizala je i 45 stepeni! Jak vetar je, takođe, predstavljao opasnost.
Ovo je bila prva pobeda jednog japanskog tima od 1996. kada je pobedilo vozilo kompanije Honda. Od tada, propisima je ograničena veličina solarnih panela što je smanjilo njihovu prosečnu brzinu, ali nema sumnje da ćemo kroz dve godine videti nova poboljšanja.
(MONDO)