
Arbitražni sud u Moskvi objavio je bankrotstvo nekadašnjeg giganta sovjetske autoindustrije - fabrike "Moskvič".
Kreditori "Moskviča" su jednoglasno odlučili da se obrate sudu još krajem januara ove godine, a kako se navodi u jučerašnjem, saopštenju stečajnog upravnika fabrike Anatolija Sivakova, bankrotstvo je neminovno zbog teške ekonomske situacije.
Dugovi "Moskviča" od jedne milijarde dolara onemogućavaju proizvodnju i automobila i rezervnih delova.
Najveći akcionar koncerna "Moskvič" je ruska država koja poseduje 60,4 odsto akcija fabrike.
Moskovska fabrika automobila je osnovana 1930. godine kao filijala fabrike "Gorki", a serijsku proizvodnju prvih modela legendarnih "moskviča" pokrenula je 1947. godine.
Krajem osamdesetih godina proizveden je četvrtomilionski "moskvič", i u tom periodu koncern je uz garanciju vlade dobio kredit za izgradnju fabrike motora. Ta fabrika nikada, medjutim nije izgradjena, a oprema vredna više stotima miliona dolara je bila prepuštena propadanju.
Fabrika je 1993. godine pretvorena u akcionarsko društvo "Moskvič", a od sledeće godine počinje pad proizvodnje. Celu 1996. godinu "Moskvič" nije radio, a proizvodnja je obnovljena 1997. kada je osvojena produkcija automobila serije "Jurij Dolgorikij", "Knjaz Vladimir", "Svjatogor", "Kalita".
Poslednjih godina, proizvodnja fabrike godišnjih kapaciteta 110.000 automobila je bila u stalnom padu, a 2001. je sklopljeno svega 810 automobila.
Potonuo u dugove "do guše", "Moskvič je 2003. godine konačno obustavio proizvodnju automobila.
Deo kapaciteta fabrike sad koristi zajedničko rusko-francusko preduzeće "Avtoframos" koje sklapa model "reno-megan".
(Tanjug)
Kreditori "Moskviča" su jednoglasno odlučili da se obrate sudu još krajem januara ove godine, a kako se navodi u jučerašnjem, saopštenju stečajnog upravnika fabrike Anatolija Sivakova, bankrotstvo je neminovno zbog teške ekonomske situacije.
Dugovi "Moskviča" od jedne milijarde dolara onemogućavaju proizvodnju i automobila i rezervnih delova.
Najveći akcionar koncerna "Moskvič" je ruska država koja poseduje 60,4 odsto akcija fabrike.
Moskovska fabrika automobila je osnovana 1930. godine kao filijala fabrike "Gorki", a serijsku proizvodnju prvih modela legendarnih "moskviča" pokrenula je 1947. godine.
Krajem osamdesetih godina proizveden je četvrtomilionski "moskvič", i u tom periodu koncern je uz garanciju vlade dobio kredit za izgradnju fabrike motora. Ta fabrika nikada, medjutim nije izgradjena, a oprema vredna više stotima miliona dolara je bila prepuštena propadanju.
Fabrika je 1993. godine pretvorena u akcionarsko društvo "Moskvič", a od sledeće godine počinje pad proizvodnje. Celu 1996. godinu "Moskvič" nije radio, a proizvodnja je obnovljena 1997. kada je osvojena produkcija automobila serije "Jurij Dolgorikij", "Knjaz Vladimir", "Svjatogor", "Kalita".
Poslednjih godina, proizvodnja fabrike godišnjih kapaciteta 110.000 automobila je bila u stalnom padu, a 2001. je sklopljeno svega 810 automobila.
Potonuo u dugove "do guše", "Moskvič je 2003. godine konačno obustavio proizvodnju automobila.
Deo kapaciteta fabrike sad koristi zajedničko rusko-francusko preduzeće "Avtoframos" koje sklapa model "reno-megan".
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.