Francuski udruženi proizvođači automobila "Pežo Sitroen" i japanski "Micubiši motori" potvrdili su da zajednički analiziraju mogućnosti proširenja saradnje koje bi mogle da dovedu do "strateškog partnerstva".
Francuski udruženi proizvođači automobila "Pežo Sitroen" (Peugeot Citroen) i japanski "Micubiši motori" (Mitsubishi Motors) potvrdili su da zajednički analiziraju mogućnosti proširenja saradnje koje bi mogle da dovedu do "strateškog partnerstva".
Japanski listovi prenose da je francuska grupacija spremna da preuzme kontrolu nad posrnulom japanskom auto-kućom.
Ako se udruže, "Pežo" i "Micubiši" bi zauzeli šesto mesto među najvećim proizvođačima automobila u svetu, imajući u vidu da je njihova ukupna prodaja prošle godine premašila 4,45 milijardi dolara.
Pregovori o jačanju saradnje su tek počeli, izjavio je zvanični predstavnik francuske grupacije, koji je odbio da potvrdi da se razgovara o eventualnom preuzimanju akcija u "Micubišiju."
Predsednik "Pežoa" Filip Varen, koji je istakao da je od izuzetne važnosti da kompanija značajnije poveća prisustvo na tržištima u usponu, nije odbacio mogućnost "udruživanja kapitala" sa japanskom firmom.
"Micubiši" i "Pežo" već sarađuju u oblasti snabdevanja vozila i njihovoj budućoj zajedničkoj izradi u Rusiji, a sada razgovaraju o snažnijem udruživanju i mogućim projektima koji će biti od koristi za obe kompanije, kazao je portparol "Micubišija" Kai Inada.
On je dodao da je udruživanje kapitala "jedna od opcija", ali da to sada nije u prvom planu.
Privredni japanski dnevnik "Nikej" piše da je "Pežo" u završnoj fazi pregovora s "Micubišijem" o "efektivnom preuzimanju japanske kompanije" koja je u prvoj polovini godine zabeležila čist gubitak od preko 400 miliona dolara zbog pada prodaje automobila u svetu.
U saopštenju "Pežoa" se ističe da dve firme već zajednički razvijaju vozilo sa pogonom na četiri točka "pežo 4007" i terenski automobil "sitroen C-kroser." Dve firme takođe zajednički rade na električnim vozilima.
"Pežo", koji ima poslovne odnose sa većim brojem kompanija, od "Tojote" do BMW-a, sa "Micubišijem sarađuje na tri velika projekta: zajedničko podizanje fabrike u Rusiji, saradnja na izradi opreme za sportsko-terenska vozila i, od nedavno, na planu za "Micubiši" da isporučuje njegovo električno vozilo "IMiEV" pod oznakom francuske robne marke.
Proizvodnja u zajedničkom preduzeću u Rusiji treba da bude pokrenuta od početka 2012. godine.
Električno vozilo, koje će serijski proizvoditi PSA i "Micubiši", trebalo bi da se pojavi na evropskom tržištu do kraja 2010. godine, i imaće osnovu u "Micubišijevom" modelu "i-MiEV", koji je lansiran u Japanu u junu.
"Micubiši" će proizvesti 2.000 jedinica "i-MIEV" u ovoj poslovnoj godini do marta 2010. godine. Kompanija je danas saopštila da je njen cilj da poveća proizvodnju tog električnog automobila na 15.000 komada do marta 2012. godine.
Za 10 meseci ove godine, "Micubiši", proizvođač poznatog sportsko-terenskog vozila "pajero", ukupno je montirao 605.00 vozila, za oko polovinu manje nego prethodne godine, zbog globalne recesije.
(Tanjug)
Japanski listovi prenose da je francuska grupacija spremna da preuzme kontrolu nad posrnulom japanskom auto-kućom.
Ako se udruže, "Pežo" i "Micubiši" bi zauzeli šesto mesto među najvećim proizvođačima automobila u svetu, imajući u vidu da je njihova ukupna prodaja prošle godine premašila 4,45 milijardi dolara.
Pregovori o jačanju saradnje su tek počeli, izjavio je zvanični predstavnik francuske grupacije, koji je odbio da potvrdi da se razgovara o eventualnom preuzimanju akcija u "Micubišiju."
Predsednik "Pežoa" Filip Varen, koji je istakao da je od izuzetne važnosti da kompanija značajnije poveća prisustvo na tržištima u usponu, nije odbacio mogućnost "udruživanja kapitala" sa japanskom firmom.
"Micubiši" i "Pežo" već sarađuju u oblasti snabdevanja vozila i njihovoj budućoj zajedničkoj izradi u Rusiji, a sada razgovaraju o snažnijem udruživanju i mogućim projektima koji će biti od koristi za obe kompanije, kazao je portparol "Micubišija" Kai Inada.
On je dodao da je udruživanje kapitala "jedna od opcija", ali da to sada nije u prvom planu.
Privredni japanski dnevnik "Nikej" piše da je "Pežo" u završnoj fazi pregovora s "Micubišijem" o "efektivnom preuzimanju japanske kompanije" koja je u prvoj polovini godine zabeležila čist gubitak od preko 400 miliona dolara zbog pada prodaje automobila u svetu.
U saopštenju "Pežoa" se ističe da dve firme već zajednički razvijaju vozilo sa pogonom na četiri točka "pežo 4007" i terenski automobil "sitroen C-kroser." Dve firme takođe zajednički rade na električnim vozilima.
"Pežo", koji ima poslovne odnose sa većim brojem kompanija, od "Tojote" do BMW-a, sa "Micubišijem sarađuje na tri velika projekta: zajedničko podizanje fabrike u Rusiji, saradnja na izradi opreme za sportsko-terenska vozila i, od nedavno, na planu za "Micubiši" da isporučuje njegovo električno vozilo "IMiEV" pod oznakom francuske robne marke.
Proizvodnja u zajedničkom preduzeću u Rusiji treba da bude pokrenuta od početka 2012. godine.
Električno vozilo, koje će serijski proizvoditi PSA i "Micubiši", trebalo bi da se pojavi na evropskom tržištu do kraja 2010. godine, i imaće osnovu u "Micubišijevom" modelu "i-MiEV", koji je lansiran u Japanu u junu.
"Micubiši" će proizvesti 2.000 jedinica "i-MIEV" u ovoj poslovnoj godini do marta 2010. godine. Kompanija je danas saopštila da je njen cilj da poveća proizvodnju tog električnog automobila na 15.000 komada do marta 2012. godine.
Za 10 meseci ove godine, "Micubiši", proizvođač poznatog sportsko-terenskog vozila "pajero", ukupno je montirao 605.00 vozila, za oko polovinu manje nego prethodne godine, zbog globalne recesije.
(Tanjug)