Šenon Garsija je psihoterapeutkinja koja je izdvojila najbolji savet iz 2021. za svoje klijente. Mnogi od njih bore se protiv sumnje u sebe, manjka samopouzdanja, a to ih često "pogađa" kada je u pitanju posao.

Psihoterapeutkinja je zato objasnila kako da se izborite sa sumnjom ako po sto puta čitate isti mejl pre nego što ga pošaljete, menjate po jednu reč, red rečenica, i ulazite u začarani krug koji će vas "izludeti" tako da poželite da obrišete sve što ste napisali.

"Moj najbolji savet za veće samopouzdanje na poslu je, dozvolite da vaša sumnja pođe sa vama u kancelariju. Otvorite joj vrata, i ne čekajte da vas sama napadne. Nemojte da čekate da sto puta pročitate mejl pre nego što ga pošaljete, ne čekajte da prezentacija ili izveštaj budu savršeni. Ne odbacujte svoje ideje pre nego što ih nekome kažete", rekla je ona.

"Sumnja u sebe nikada ne nestaje sama od sebe, morate da je prihvatite pre nego što je iskorenite. Ako čekate da se osetite 'savršeno' pre nego što sjupite hrabrost da nešto uradite, nikada to nećete uraditi", rekla je Garsija.

"Obratite pažnju na poruke koje vam mozak šalje. Da li na poslu namerno sebi upućujete sabotirajuće misli? Naš mozak obraća pažnju na naše ponašanje, potom te signale pretvara u način na koji ćemo se dalje ponašati u sličnoj situaciji", objasnila je ona.

"Ako čitate isti mejl sto puta, šaljete mozgu signal da nešto s njim zaista nije u redu. Učite mozak da je najbolje da se baš tako ponaša u sličnoj situaciji. Zato će vam on i sledeći put poslati signal da uradite isto, i pokrenuti vašu anksioznost da će se nešto loše dogoditi ako to ne uradite", rekla je ona.

"Ne sme vaša sumnja u sebe da pravi vaše obrasce ponašanja, već vi nju morate da istrenirate kako da se ponaša", zaključila je terapeutkinja.

Pročitajte i pet trikova za podizanje samopouzdanja!

(MONDO)