Ove godine autoindustriju očekuje novi početak, a svi proizvođači tipuju na ekološke automobile. Kina uskoro postaje autosila.
Automobili
Posle najtežeg perioda u poslednjih 26 godina proizvodjači očekuju prokret. Urednik automagazina Ričard Hedlend kaže da svi pominju reč "zeleno".
"Najvažniji trend u 2010. godini biće prelaz na ekološki čista vozila. Svi se sada usredsredjuju na smanjenje potrošnje i ispuštanja ugljendioksida, i to se najčešće čuje na svim autosalonima", kaže Hedlend za "Glas Amerike".
Analitičari kažu da će lakše odobravanje kredita i ponovni rast svetske privrede pomoći proizvodjačima da delimično nadoknade gubitke. Istovremeno, oni se trude da novim modelima ponovo privuku kupce.
Na primer, "Tojotin Hi-CT" dizajniran je po ugledu na japanske crtaće. Ali potencijal ima i tržište skupljih vozila.
"U segmentu luksuznih vozila sve češći su luksuzni hibridi. Leksus već ima nekoliko modela, a 'BMW' i 'Mercedes' pripremaju svoje prve luksuzne hibride", objašnjava Ričard Hedlend.
Pored toga, proizvodjači se izgleda oslanjaju i na svetlije boje.
"Svi imaju jarke boje. Umesto crne i sive sada se pojavljuju jarko žuta i jarko plava. Ove godine predstavićemo 'Ford Fiesta' za 2011, a jdna od mojih najomiljenijih boja je žutozelena", kaže Oktavio Navaro, predstavnik kompanije Ford.
Kina uskoro postaje autosila
I visoka tehnologija brzo napreduje, skreće pažnju urednik magazina Auto Ekspres, Den Strong."Mnogi proizvodjači uvode visoku tehnologiju. Analogne dugmiće zamenjuju ekrani na dodir, koji pokazuju ne samo brzinu i pravac već mogu i da se loguju na internet", priča Strong.
Ali najkrupnija promena možda će biti veća uloga Kine. Šef "Nisanove" investicione firme, Jasuaki Hašimoto, kaže da je prošle godine prodaja u Kini porasla 30 odsto.
"Kinesko tržište ima jak potencijal jer je njena modernizacija tek počela. Mislim da će to uskoro biti najveće tržište u svetu", kaže Hašimoto.
Pošto će Volvo uskoro verovatno biti prodat kineskoj "Gili grup", Den Strong kaže da Kina polako postaje gigant autoindustrije.
"Nigde u svetu nema tako ludih ideja, golih ambicija, ogromnog samopouzdanja i zahuktale privrede kao u Kini", zaključuje Strong.
Prema jednom izveštaju, Kina je već pretekla Ameriku po broju prodatih automobila. To znači da će automobili u Americi sve češće biti dizajnirani imajući na umu i kineske kupce.
(MONDO)