Parisku nedelju mode otvorio je 1. marta japanski modni kreator Jamamoto, ženskom kolekcijom za jesen-zimu 2006. kojom dominiraju modeli prevelikih muških odela i kaputa koji na manekenkama vise kao ćebad.

"Skrivanje tela je uvek misteriozno i seksi", izjavio je posle revije Jamamoto.

Ako je njegova revija bila pomalo tmurna i hladna, ostale koje su usledile bile su u potpunoj suprotnosti.

Glamur Drisa van Nortena

Fashion week u Parizu iz sezone u sezonu sve više liče na fantastične multimedijske spektakle.

Organizatori su ove godine prevazišli sve do sada vidjeno - na osvetljene piste prekrivene lišćem, slamom ili peskom doveli su i životinje, a vitke manekene uveli u pariska pozorišta i muzejska zdanja poput Gran Palea koji je pretvoren u blistavu modnu palatu.

Pista na reviji belgijskog dizajnera Drisa van Nortena bila je prekrivena zlatnim listićima, po kojima su šetale manekenke u visoko strukiranim suknjama i pantalonama.

Raskoš Žan Pol Gotjea

Ljubitelji životinja oduševili su se prisustvom četvoronožaca na reviji Žan Pol Gotjea.

Dugokose i dugonoge manekenke nosile su raskošne haljine jesenjih boja, koje gotovo da liče na kostime iz pozorišnog fundusa, a atmosferu glamura upotpunile su kraljevske pudle i otmeni hrtovi.

Sudeći po prikazanom moderna žena, po Gotjeu, bi trebalo da bude raskošna i elegantna pre svega.

Seksi izgled u Diorovim čizmama

Christian Dior je u Gran Paleu zasenio prisutne džinovskim lajt-šou programom, ali i izuzetno ekstravagantnim i ženstvenim modelima.

On damama predlaže velike naočare, duboke čizme, veštačko perje, kožne mantile i krupan nakit.

Kaiševi sa velikim šnalama su i dalje nezaobilazan modni detalj, kao i marame i trake u kosi.

Givanchy vraća balon-haljine

Kuća Givenchy, koja kao i mnogi drugi, pored kolekcija pret-a-portea nudi parfeme i kozmetiku, održala je zapaženu reviju u jednoj staroj tržnici u centru Pariza, na kojoj su manekeni nosili suknje od somota sa visokim strukom, kao i haljine sa tregerima i širokim bretelama.

Posebnu pažnju privukle su balon-haljine od crnog somota s jarko crvenim kaišem oko struka, ali i vezene košulje i tesne pantalone koje se nose uvučene u jahaće čizme.

Pune ruke poklona

Još su pozivnice za modne spektakle u "gradu svetlosti" nagovestile da će posetiocima biti prikazan nesvakidašnji modni hepening.

Pozivnice i programi stizali su ovog puta u obliku pralina-čokolada, u malim ali luksuznim crnim kutijama.

Poklone uz pozivnice, lansirala je na prošlogodišnjoj reviji kuća Coco Chanel, koja je delila knjige i suncobrane u bojama lilihipa...

Ali ni ove godine publika sa revija nije odlazila praznih ruku - Gotje je delio bočice parfema koji u prodavnicama košta više od 70 evra, a Dior prelepe marame od vune i svile, koje su bile prebačene preko sedišta za publiku.

Koliko sve to košta?

Mnogi se pitaju - isplati li se tolika ekstravagantnost? Analitičari modnog sektora bez oklevanja odgovaraju potvrdno.

Oni kažu da su pariske modne kuće imale dobru godinu, a očekuje se još uspešnija zahvaljujući sve većoj gladi za luksuznom robom medju pripadnicima srednje klase u zemljama kao što su SAD, Kina i Japan.

Teško je izračunati tačnu cenu jedne revije, ali tu treba predvideti iznajmljivanje ekskluzivnih lokacija u centru Pariza, atraktivne pozivnice, poklone klijentima, muziku, rasvetu, što vrlo lako može dostići više stotina hiljada evra, ne računajući honorare svetski poznatih manekena.

Medjutim, PPR - najveći evropska kompanija za maloprodaju i vlasnik marke "Gucci", u poslednja tri meseca 2005. povećao je prodaju luksuzne robe za 13,4 odsto i nastavio takav trend prvih sedmica 2006.

Dakle, pret-a-porte nije najunosniji posao, ali pomaže da se održi imidž brenda. Dovoljno je bilo pogledati u Parizu reviju Marka Džejkobsa koji radi za Louis Vuitton, a koja je privukla veliku medijsku pažnju, i shvatiti koliko taj način prezentacije pomaže plasman brenda, bilo da je reč o nakitu, naočarima za sunce ili čuvenim Vitonovim tašnama i koferima.

(MONDO)