Izvršni direktor nemačke automobilske grupacije Folksvagen Bernd Pišetsrider izjavio je da ne postoji alternativa za kompaniju osim programa stroge štednje.
Izvršni direktor nemačke automobilske grupacije Folksvagen Bernd Pišetsrider izjavio je da ne postoji alternativa za kompaniju osim programa stroge štednje.Najveći evropski proizvodjač vozila je suočen s oštrom konkurencijom, pa je Pišetsrider na godišnjoj konferenciji za štampu ukazao da su potrebni dalji, znatni napori da bi se osigurala trajna budućnost Folksvagena, prenela je agencija DPA.
Program štednje nazvan "For moušen" pomogao je nemačkoj kompaniji da 2005. poveća neoporezovanu zaradu za 58 odsto, na 1,7 milijardi evra i neto zaradu za 62 procenta, na 1,12 milijardi evra, što je prvi rast od 2001. godine. Prihod kompanije takodje je porastao 7,1 odsto, na 95,3 milijarde evra. Nemačka grupacija je 2005. prodala ukupno 5,24 miliona vozila, 3,2 odsto više nego godinu dana ranije.
Prema Pišetsriderovim rečima, Folksvagen je u januaru i februaru povećao isporuke vozila za 15 odsto u odnosu na iste lanjske mesece - na 790.000 jedinica, što je premašilo stopu rasta svetskog tržišsta vozila koja je u tom razdoblju iznosila sedam procenata.
Prvi čovek Folksvagena ove godine očekuje "blago" povećanje profita i prodaje, pre svega zahvaljujući lansiranju novih modela kao što su porodični "pasat" i "audi Q7" i snižennju troškova proizvodnje i radne snage.
Pišetsrider je rekao da VW namerava da u naredne dve godine lansira 28 novih ili varijanti postojećih modela i istovremeno snizi troškove eliminisanjem čak 20.000 radnih mesta, što je otprilike 20 odsto radne snage kompanije u zapadnom delu Nemačke.
Folksvagen na sve načine nastoji da snizi troškove, dok njegov udeo na američkom i kineskom tržištu vozila opada. Prodaja u SAD, na primer, u protekle četiri godine smanjena je 37 odsto i iznosila svega 224.159 kola.
Udeo Folksvagena na američkom tržištu lane je smajen na 1,3 sa 1,5 odsto u 2004. i na kineskom na 17,3 sa 25,2 procenta. Kompanija je prošle godine u Kini prodala 570.876 vozila. Planom reorganizacije koji, izmedju ostalog, obuhvata prevremeno penzionisanje radnika, predvidjeno je da se do 2008. neoporezovana zarada kompanije skoro učetvorostruči, na više od pet milijardi evra.
Grupacija Folksvagen uključuje marke VW, "Audi", "Škoda", "Seat" i luksuzne marke "Lambordžini", "Bentli" i "Bugati".
(Tanjug)