Iz holandske kompanije kažu da će za "Sab" platiti američkom vlasniku 74 miliona dolara u gotovom, a da će na poček otkupiti ostale akcije u vrednosti od 326 miliona dolara. Iz "Dženeral motorsa" je potvrđeno da je ugovor sklopljen.

Ipak, posao zavisi od 550 miliona dolara zajma Evropske investicione banke koji će garatnovati švedska vlada.

"Dženeral motors" je kupio 50 odsto "Saba" 1989. godine za 600 miliona dolara, a godinu dana kasnije je postao pun vlasnik doplatom još 125 miliona dolara.

"Spajker" računa da će pravtiti 100.000 modela godišnje, što je dovoljno da bude profitabilan. "Sab" je prošle godine prodao oko 90.000 vozila, 30 odsto manje nego 2007.

"Spajker" je nekada proizvodio kočije za holandsku kraljevsku porodicu. Likvidiran je 1926. godine da bi 2000. bio obnovljen kao proizvođač vrhunskih sportskih automobila.

"Sab" je čuven zbog svog prepoznatljivog i osobenog stila, ali u posljednje dve decenije nije uspevao da zaradi novac. Uprkos finansijskih teškoća, 60 godina stara švedska kompanija ima mnogo poštovalaca širom sveta.

Analitičari upozoravaju da su "Spajker" i "Sab" čudan par. "Spajker" zapošljava stotinak ljudi koji ručno prave automobile čija je cena 200.000 dolara, dok "Sab" ima 3.400 radnika.

Tržišna vrednost "Spajkera" je manja od 85 miliona dolara. Holandska kompanija je prodala samo 23 automobila prošle godine i uknjižila čist gubitak od 8,7 miliona evra.

(Beta/AP)