
Italijanski ministar poljoprivrede Luka Zaia promoviše hamburger kao svojevrsnog "ambasadora italijanskog ukusa". Sve namirnice koje se koriste za pravljenje hamburgera: od govedine, preko asiađo sira, do sosa od artičoke, italijanskog su porekla.
Ministar tvrdi da će to italijanskim farmerima doneti mesečnu dobit od tri i po miliona evra. Međutim, Silvio Barbero, koji je na čelu Međunarodnog slou fud (Slow Food) pokreta, je veliki protivnik tog novog jela, piše "Dojče vele“.
"Kulturološki gledano, mislim da je potpuno pogrešno promovisati takozvani italijanski ukus preko multinacionalne kompanije kao što je 'Mekdonalds'. Ekonomski gledano, postavlja se pitanje koliko 'Mekdonalds' plaća italijanskim farmerima za njihove proizvode? Siguran sam - veoma malo, iako ne žele da nam daju preciznu informaciju. Malim, lokalnim proizvođačima to ne donosi ništa.“
U "Mekdonaldsu" tvrde da je u poslednjih nekoliko sedmica prodato preko 100.000 "Mek Itali“ hamburgera. Meni će biti proširen još jednim "sto odsto italijanskim hamburgerom" sa lukom i slaninom.
Italijanski kulinarski kritičar Alfredo Antonaros smatra da je jako važno da postoji javna debata o tome. On tvrdi da je bitno to što je multinacionalna kompanija istakla značaj korišćenja lokalnih proizvoda. S druge strane, Antonaros veruje da "Mekdonalds" sa svojim "Mek Italijem“ nema velike šanse u borbi protiv prave italijanske kuhinje:
"Arapi, Normani, Vikinzi, Amerikanci, Holanđani, ljudi iz svih krajeva sveta su osvajali Italiju. Mislim da je 'Mekdonalds' ipak premali neprijatelj.“
(MONDO)
Ministar tvrdi da će to italijanskim farmerima doneti mesečnu dobit od tri i po miliona evra. Međutim, Silvio Barbero, koji je na čelu Međunarodnog slou fud (Slow Food) pokreta, je veliki protivnik tog novog jela, piše "Dojče vele“.
"Kulturološki gledano, mislim da je potpuno pogrešno promovisati takozvani italijanski ukus preko multinacionalne kompanije kao što je 'Mekdonalds'. Ekonomski gledano, postavlja se pitanje koliko 'Mekdonalds' plaća italijanskim farmerima za njihove proizvode? Siguran sam - veoma malo, iako ne žele da nam daju preciznu informaciju. Malim, lokalnim proizvođačima to ne donosi ništa.“
U "Mekdonaldsu" tvrde da je u poslednjih nekoliko sedmica prodato preko 100.000 "Mek Itali“ hamburgera. Meni će biti proširen još jednim "sto odsto italijanskim hamburgerom" sa lukom i slaninom.
Italijanski kulinarski kritičar Alfredo Antonaros smatra da je jako važno da postoji javna debata o tome. On tvrdi da je bitno to što je multinacionalna kompanija istakla značaj korišćenja lokalnih proizvoda. S druge strane, Antonaros veruje da "Mekdonalds" sa svojim "Mek Italijem“ nema velike šanse u borbi protiv prave italijanske kuhinje:
"Arapi, Normani, Vikinzi, Amerikanci, Holanđani, ljudi iz svih krajeva sveta su osvajali Italiju. Mislim da je 'Mekdonalds' ipak premali neprijatelj.“
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.