Korišćenje "hibridnih" automobila značajno je za očuvanje životne sredine jer emituju znatno manje zagađujućih materija, a za dva do tri meseca očekuje se ukidanje uvoznih dažbina kako bi što veći broj građana mogao po povoljnijim cenama da kupi takve modele.
Automobili
"Automobili na hibridni pogon su jedna od tačaka u toj direktivi i pored tih automobila predviđene su povlastice za opremu za prečišćavanje otpadnih voda, filtere i slično", kazao je Đurić.
Osim hibridnih vozila, čiji je motor pokreće na benzin i elektro pogon, povlastice su predviđene i za automobile koji imaju samo električni motor, precizirao je on.
Kada je reč o olakšicama za kupovinu hibridnih automobila, Đurić je rekao da se za nekoliko nedelja očekuje donošenje Uredbe koja predviđa subvencije za kupovinu takvih vozila, koje bi trebalo da iznose oko 1.000 evra, odnosno 100.000 dinara.
Generalni direktor predstavništva "Tojote" u Srbiji Boban Radoičić rekao je da se hibridna vozila na srpskom tržištu prodaju već tri, četiri godine, ali da su, za sada, najviše zainteresovane kompanije koje vode računa o zaštite životne sredine i "time pokazuju društvenu odgovornost u praksi".
Sagovornik Tanjuga je ocenio da cena takvih automobila, ipak, nije preterano visoka, da tehnologija nije ni preskupa ni nedostižna, pa su i cene primerene automobilima na konvencionalni pogon iste klase.
Tako, na primer "Tojotin" model automobila "prius", koji postoji na srpskom tržistu, košta oko 24 hiljade evra, ali je, kako je istakao Radoičić, održavanje takvog auta veoma povoljno i ne stvara veliki trošak.
"Potrošnja goriva, kao i emisija štetnih gasova, najveća je tokom vožnje u gradskim sredinama, pa se elektromotor, koji ne troši gorivo i ne emituje štetne gasove, pokreće upravo tada", objasnio je Radoičić princip rada automobila japanskog proizvođača.
"Gradska vožnja se uzima kao reper i tu se na 100 kilometara utroši oko četiri litre goriva, a emisija štetnih izduvnih gasova iznosi samo 89 grama po pređenom kilometru", rekao je direktor predstavništva "Tojote" i dodao da bi određene beneficije, poput ukidanja carina, budžetska pomoć pri kupovini vozla, ili besplatan parking... "naterale" građane da se, umesto za običan, odluče za hibridni automobil.
Radoičić se osvrnuo na obećanje resornog ministarstva da će oni koji razmišljaju o upotrebi i kupovini hibridnog vozila biti prepoznati kao društveno odgovorne osobe i zaključio da je korišćenje takvih vozila u interesu svake zemlje, jer se i na taj način kvalitet života podiže na viši nivo.
(Tanjug)