Prodaja "Tojotinih" vozila u SAD opala je u februaru za devet odsto, nakon šo je japanski automobilski gigant opozvao ukupno osam i po miliona vozila zbog problema sa nekontrolisanim ubrzanjem.
Pad isporuka je ipak manji od očekivanog, konstatuju analitičari i kažu da će, kada se prašina slegne, japanska kompanija i dalje biti nejveći proizvođač automobila na svetu, preneo je "Glas Amerike" (VOA).
"Tojota" je uspela, uprkos jednom od najvećih opoziva vozila u istoriji, više kongresnih pretresa i više od 50 smrtnih slučajeva koji su navodno uzrokovani nekontrolisanim ubrzanjem njenih vozila, da nadmaši očekivanja u pogledu prodaje.
"Činjenica je da je 'Tojota' i dalje treći najveći proizvođac po broju prodatih vozila u Americi", izjavila je Džesika Koldvel, analitičar u automobilskoj internet firmi "Edmunds."
Umesto dvocifrenog pada prodaje, koji su mnogi očekivali, Tojota je prošlog meseca prodala više od 200 hiljada vozila u Americi.
Međutim, sa porastom prodaje u svetu "Tojotini" problemi su predstavljali odličnu priliku za njene konkurente, tako da je "Ford" u februaru povećao prodaju svojih vozila za 43 odsto, a među dobitnike mogu se ubrojati i "Honda" i korejski "Hjundaji."
Mada sva pitanja o 'Tojotinom' problemu nekontrolisanog ubrzanja još nisu dobila odgovore, Džesika Koldvel očekuje da će prodaja 'Tojotinih' automobila dostići pređašnji nivo.
Ona ukazuje na to da je japanska kompanija već započela agresivnu komercijalnu kampanju sa ciljem da povrati poverenje potrošača, kao i da nastoji da poveća udeo u Kini, za koju praktično svi proizvođači tvrde da je najvažnije tržište vozila.
Prodaja automobila porasla je u Kini prošle godine za 45 odsto čime je ta zemlja nadmašila SAD kao najveće tržište automobila na svetu.
Iako "Tojota" očekuje da će ove godine povećati prodaju vozila u Kini na 800 hiljada, ona ipak zaostaje za konkurentima.
Američki "Dženeral motors" je, na primer, prošle godine u Kini prodao gotovo dva miliona vozila.
(Tanjug)