U Jekaterinburgu je održana izložba najgorih poklona koje su građani dobili za novogodišnje praznike, za Dan branilaca otadžbine ("dan muškaraca") i za Osmi mart.
Na osnovu izloženog se zaključuje da žene najviše mrze da dobijaju na poklon peškire, a muškarci - čarape i donji veš.
Pored toga, organizovan je konkurs za deset najoriginalnijih poklona čiji su "autori" dobili kao nagradu psihološke treninge gde će ih stručnjaci naučiti šta treba da poklanjaju, kako to da čine i kako da postignu najbolji efekat na onoga kome daruju.
Za najekstravagantniji poklon na izložbi proglašen je časopis "Plejboj" koji su sinu - tinejdžeru poklonili roditelji. Dečko koji je doneo časopis na izložbu izjavio je da se veoma zbunio kad je video šta su mu roditelji pripremili za Novu godinu.
Drugi neobičan poklon je dobila žena koja je uoči svog rođendana dala mužu novac kako se ne bi osećao neprijatno pošto je nedavno ostao bez posla. Sledećeg dana dobila je rođendansku čestitku u koju je bio stavljen njen novac, piše "Politika".
Izložbu prate i predavanja na kojima se posetiocima govori kako da ne pogreše pri izboru poklona za svoje najdraže. Pri izboru, kažu stručnjaci, treba imati u vidu podsvest čoveka. Zadovoljstvo onoga ko prima poklon nije vezano za cenu - ako je čovek ravnodušan prema nekom predmetu, njegova visoka cena neće izmeniti reakciju. Ako se devojci ne dopada poklonjeni nakit, ona će jednako reagovati i na bižuteriju i na brilijantski prsten.
Psiholozi opovrgavaju rasprostranjeno mišljenje da je bolje pokloniti mali, ali vredan poklon, nego veliki a jeftiniji. Tokom istraživanja ustanovljeno je da je pozitivna emocionalna reakcija na poklon direktno proporcionalna njegovim razmerama. Što je poklon veći, to je veće i zadovoljstvo koje ljudi izražavaju kad ga dobiju. Po mišljenju psihologa, takvu reakciju diktira podsvest.
Objavljen je i spisak pravila kojima se može pojačati pozitivan efekat od poklona. Tako, recimo, ako se dvoumimo da li da poklonimo ček kojim se može nešto kupiti u prodavnici ili poklon u istoj vrednosti - treba izabrati ovo drugo.
Vrlo je važno, ali i neobično lako, obmanuti podsvest - dovoljno je staviti poklon u veliku kutiju ispunjenu čokoladnim bombonama i hartijom, upakovati u šareni papir, vezati velikom mašnom, i radost primaoca poklona je obezbeđena.
Vrlo je važno da primalac vidi da je poklon kupljen ili napravljen upravo za njega. Zato je dobro da su na njemu inicijali ili horoskopski znak. Kad je tehnika u pitanju, može se poklanjati samo ono što je za ličnu upotrebu - kompjuter, DVD ... ali nikako, na primer, kuhinjski aparati.
Ne savetuje se poklanjanje bezličnih poklona kao što su bombonjere, agende, olovke...
Kultura poklanjanja je u Rusiji veoma razvijena. Za praznike se obavezno nešto poklanja svim poznanicima i kolegama na poslu. Često su to plišane igračke, manje ili veće, suveniri i, naravno, cveće i bombonjere ili torte, bez kojih se prosto ne ide u posetu ni "običnim danima".
Prema statistici, prosečni građanin Rusije za Novu godinu potroši oko 200 evra na poklone, za Osmi mart ili Dan branilaca otadžbine nešto manje.
(MONDO, foto: Guliver/Getty Images)
Pored toga, organizovan je konkurs za deset najoriginalnijih poklona čiji su "autori" dobili kao nagradu psihološke treninge gde će ih stručnjaci naučiti šta treba da poklanjaju, kako to da čine i kako da postignu najbolji efekat na onoga kome daruju.
Za najekstravagantniji poklon na izložbi proglašen je časopis "Plejboj" koji su sinu - tinejdžeru poklonili roditelji. Dečko koji je doneo časopis na izložbu izjavio je da se veoma zbunio kad je video šta su mu roditelji pripremili za Novu godinu.
Drugi neobičan poklon je dobila žena koja je uoči svog rođendana dala mužu novac kako se ne bi osećao neprijatno pošto je nedavno ostao bez posla. Sledećeg dana dobila je rođendansku čestitku u koju je bio stavljen njen novac, piše "Politika".
Izložbu prate i predavanja na kojima se posetiocima govori kako da ne pogreše pri izboru poklona za svoje najdraže. Pri izboru, kažu stručnjaci, treba imati u vidu podsvest čoveka. Zadovoljstvo onoga ko prima poklon nije vezano za cenu - ako je čovek ravnodušan prema nekom predmetu, njegova visoka cena neće izmeniti reakciju. Ako se devojci ne dopada poklonjeni nakit, ona će jednako reagovati i na bižuteriju i na brilijantski prsten.
Psiholozi opovrgavaju rasprostranjeno mišljenje da je bolje pokloniti mali, ali vredan poklon, nego veliki a jeftiniji. Tokom istraživanja ustanovljeno je da je pozitivna emocionalna reakcija na poklon direktno proporcionalna njegovim razmerama. Što je poklon veći, to je veće i zadovoljstvo koje ljudi izražavaju kad ga dobiju. Po mišljenju psihologa, takvu reakciju diktira podsvest.
Objavljen je i spisak pravila kojima se može pojačati pozitivan efekat od poklona. Tako, recimo, ako se dvoumimo da li da poklonimo ček kojim se može nešto kupiti u prodavnici ili poklon u istoj vrednosti - treba izabrati ovo drugo.
Vrlo je važno, ali i neobično lako, obmanuti podsvest - dovoljno je staviti poklon u veliku kutiju ispunjenu čokoladnim bombonama i hartijom, upakovati u šareni papir, vezati velikom mašnom, i radost primaoca poklona je obezbeđena.
Vrlo je važno da primalac vidi da je poklon kupljen ili napravljen upravo za njega. Zato je dobro da su na njemu inicijali ili horoskopski znak. Kad je tehnika u pitanju, može se poklanjati samo ono što je za ličnu upotrebu - kompjuter, DVD ... ali nikako, na primer, kuhinjski aparati.
Ne savetuje se poklanjanje bezličnih poklona kao što su bombonjere, agende, olovke...
Kultura poklanjanja je u Rusiji veoma razvijena. Za praznike se obavezno nešto poklanja svim poznanicima i kolegama na poslu. Često su to plišane igračke, manje ili veće, suveniri i, naravno, cveće i bombonjere ili torte, bez kojih se prosto ne ide u posetu ni "običnim danima".
Prema statistici, prosečni građanin Rusije za Novu godinu potroši oko 200 evra na poklone, za Osmi mart ili Dan branilaca otadžbine nešto manje.
(MONDO, foto: Guliver/Getty Images)