Američka administracija predložila je kaznu za "Tojotu" od 16,4 miliona dolara jer nije blagovremeno obevestila Agenciju za bezbednost saobraćaja o problemima sa pedalom za gas, što je izazvalo masovan opoziv vozila u janauru.
Američka administracija za bezbednost na putevima (NHTS) optužila je "Tojotu" (Toyota) da je kasnila najmanje četiri meseca da obavesti nadležne organe o tehničkim problemima vozila, iako je kompanija znala da postoji potencijalni rizik za vlasnike njenih vozila.
Kazna koju su predložile američke vlasti je do sada najveća globa koju mora da isplati jedan proizvođač automobila. "Tojota" ima dve sedmice za podnošenje žalbe.
Ranija najveća kazna bila je milion dolara koju je morao da izmiri američki "Dženeral motors" (GM) zbog problema sa brisačima stakla na modelima izrađenim 2002 do 2003. godine.
Proizođači automobila su dužni da obaveste nadležen organe u roku od pet radnih dana ako utvrde da postoji bilo kakav problem sa bezbednošću vozila.
NHTS je utvrdila analizom dokumenata dobijenim od "Tojote" da je kompanija znala za kvar "lepljive pedale" najmanje od septembra 2009. godine.
Najveći japanski proizvođač automobila je, međutim, zbog te tehničke greške tek krajem januara opozvao oko 2,3 miliona vozila u SAD.
Federalne sudije države Kalifornije najavili su da će održati pretres o eventualnoj konsolidaciji više od stotinu tužbi vlasnika "Tojotinih" vozila za materijalnu štetu.
NHTS je povezala smrt više od 50 ljudi sa problemima iznenadnog ubrzanja – kvarom koji "Tojota" pripisuje podnim prostirkama i lepljivim pedalama za gas.
(Tanjug)
Kazna koju su predložile američke vlasti je do sada najveća globa koju mora da isplati jedan proizvođač automobila. "Tojota" ima dve sedmice za podnošenje žalbe.
Ranija najveća kazna bila je milion dolara koju je morao da izmiri američki "Dženeral motors" (GM) zbog problema sa brisačima stakla na modelima izrađenim 2002 do 2003. godine.
Proizođači automobila su dužni da obaveste nadležen organe u roku od pet radnih dana ako utvrde da postoji bilo kakav problem sa bezbednošću vozila.
NHTS je utvrdila analizom dokumenata dobijenim od "Tojote" da je kompanija znala za kvar "lepljive pedale" najmanje od septembra 2009. godine.
Najveći japanski proizvođač automobila je, međutim, zbog te tehničke greške tek krajem januara opozvao oko 2,3 miliona vozila u SAD.
Federalne sudije države Kalifornije najavili su da će održati pretres o eventualnoj konsolidaciji više od stotinu tužbi vlasnika "Tojotinih" vozila za materijalnu štetu.
NHTS je povezala smrt više od 50 ljudi sa problemima iznenadnog ubrzanja – kvarom koji "Tojota" pripisuje podnim prostirkama i lepljivim pedalama za gas.
(Tanjug)