Francuski "Reno" (Renault), japanski "Nisan" (Nissan) i nemački "Dajmler" (Daimler) potvrdili su u srdu u Briselu, dogovor o udruživanju kapitala i jačanju poslovne saradnje, koja treba da poveća globalnu ponudu malih, energetski efikasnih vozila.
Najnovijim dovorom osnovana je treća po veličini automobilska grupacija na svetu. Sporazum je postignut u času kada svetska autoindustrija preživljava najveću krizu od Drugog svetskog rata, ističu analizičari i naglašavaju da će svaka od tih korporacija imati koristi, a doprineće i boljoj ponudi automobila.
Partnerstvo između velikih proizođača automobila biće obezbeđeno "unakrsnom" kupovinom akcija u iznosu od 3,1 odsto u svakoj od kompanija, navodi se u saopštenju.
"Dajmler" će imati 3,1 odsto akcija u "Renou" i "Nisanu", koji će imati po 1,55 procenata deonica u nemačkoj grupaciji. "Reno" će smanjiti udeo u "Nisanu" na 43,2 odsto, sa sadašnjih 44,3 procenata.
Francuska vlada obećala je da će podržati partnerstvo i naglasila da će kupiti 0,55 odsto "Renoa", kako bi zadržala svoje sadašnje vlasništvo na 15,01 procenata.
Izvršni direktor "Dajmlera" Diter Ceče ocenio je da se znanje i tehnologija udruženih firmi vrlo dobro dopunjuju i da se dogovorom jača konkurentnost u segmentu malih i kompaktnih vozila, kao i na pitanju smanjivanja nivoa emisije štetnih gasova.
Konkretno, saradnja uključuje angažovanje na razvoju sledeće generacije vozila "smart fortu" i "reno tvingo", uključujući i električne verzije, kao i širenje familije "smart" i "tvingo."
Ovo novo partnerstvo dogovoreno je posle udruživanja kapitala između "Folksvagena" (Valkswagena) i "Suzukija" (Suzuki) decembra prošle godine, kao i italijanskog "Fijata" (Fiat) i američkog "Krajslera" (Chrysler), stiglo je u trentuku kada proizvođači kola pokušavaju da smanje ogromne troškove razvoja energetski efikasnih vozila i da zajednički nastupaju na tržištima zemalja čije su privrede u usponu.
Analitičari očekuju dalja pomeranja u globalnoj autoindustriji koje će najverovatnije uključiti kompanije iz Južne Koreje i Kine, posle procene da bi moglo doći do oporavka prodaje ugrožene svetskom recesijom.
Prema dogovoru, "Dajmler" će jačanjem saradnje sa već udruženim "Nisan-Renoom" obezbediti jačanje konkuretnosti na sektoru električnih i energetski efikasanih vozila, kao i kompaktnih putničkih automobila. Zauzvrat, nemački proizvođač luksuznih kola snabdevaće "Nisan" i "Reno" benzinskim i dizel motorima za njegova vozila iz premijum klase.
"Unakrsnom" kupovinom akcija 1999. godine "Reno" je preuzeo 44,3 odsto akcija "Nisana", a treći po veličini japanski proizvođač dobio je 15 odsto udela u francuskoj auto-kući.
"Reno", "Nisan" i "Dajmler" ukupno su prodali 7,22 miliona vozila u 2009. godini, čime su se našli na trećoj poziciji po isporukama kola u svetu, iza udruženih firmi nemačkog "Folksvagena" i japanskog "Suzukija" koji su lane isporučile 8,6 miliona vozila i "Tojote" koja je prodala 7,81 miliona automobila.
(Tanjug)
Partnerstvo između velikih proizođača automobila biće obezbeđeno "unakrsnom" kupovinom akcija u iznosu od 3,1 odsto u svakoj od kompanija, navodi se u saopštenju.
"Dajmler" će imati 3,1 odsto akcija u "Renou" i "Nisanu", koji će imati po 1,55 procenata deonica u nemačkoj grupaciji. "Reno" će smanjiti udeo u "Nisanu" na 43,2 odsto, sa sadašnjih 44,3 procenata.
Francuska vlada obećala je da će podržati partnerstvo i naglasila da će kupiti 0,55 odsto "Renoa", kako bi zadržala svoje sadašnje vlasništvo na 15,01 procenata.
Izvršni direktor "Dajmlera" Diter Ceče ocenio je da se znanje i tehnologija udruženih firmi vrlo dobro dopunjuju i da se dogovorom jača konkurentnost u segmentu malih i kompaktnih vozila, kao i na pitanju smanjivanja nivoa emisije štetnih gasova.
Konkretno, saradnja uključuje angažovanje na razvoju sledeće generacije vozila "smart fortu" i "reno tvingo", uključujući i električne verzije, kao i širenje familije "smart" i "tvingo."
Ovo novo partnerstvo dogovoreno je posle udruživanja kapitala između "Folksvagena" (Valkswagena) i "Suzukija" (Suzuki) decembra prošle godine, kao i italijanskog "Fijata" (Fiat) i američkog "Krajslera" (Chrysler), stiglo je u trentuku kada proizvođači kola pokušavaju da smanje ogromne troškove razvoja energetski efikasnih vozila i da zajednički nastupaju na tržištima zemalja čije su privrede u usponu.
Analitičari očekuju dalja pomeranja u globalnoj autoindustriji koje će najverovatnije uključiti kompanije iz Južne Koreje i Kine, posle procene da bi moglo doći do oporavka prodaje ugrožene svetskom recesijom.
Prema dogovoru, "Dajmler" će jačanjem saradnje sa već udruženim "Nisan-Renoom" obezbediti jačanje konkuretnosti na sektoru električnih i energetski efikasanih vozila, kao i kompaktnih putničkih automobila. Zauzvrat, nemački proizvođač luksuznih kola snabdevaće "Nisan" i "Reno" benzinskim i dizel motorima za njegova vozila iz premijum klase.
"Unakrsnom" kupovinom akcija 1999. godine "Reno" je preuzeo 44,3 odsto akcija "Nisana", a treći po veličini japanski proizvođač dobio je 15 odsto udela u francuskoj auto-kući.
"Reno", "Nisan" i "Dajmler" ukupno su prodali 7,22 miliona vozila u 2009. godini, čime su se našli na trećoj poziciji po isporukama kola u svetu, iza udruženih firmi nemačkog "Folksvagena" i japanskog "Suzukija" koji su lane isporučile 8,6 miliona vozila i "Tojote" koja je prodala 7,81 miliona automobila.
(Tanjug)