"Opel korsa", koji je u Sloveniji koštao 9.970 evra u Nemačkoj, u kojoj je i sedište proizvođača, koštao je skoro za četvrtinu više 12.473 evra, a slično je i sa "Folksvagenovim" "polom", koji se u Sloveniji prodavao za 7.970 evra, a u Nemačkoj za 10.210 evra što je za čitavih 28,1 odsto više.

"Reno megan hitači" je u Sloveniji prošle godine koštao 15.694 evra, a u "rodnoj" Francuskoj 26,8 odsto više - 19.900 evra.

Kod većih vozila su odstupanja u cenama manja na šta ukazuje primer "mercedesa C220", koji je u Sloveniji koštao 26.598 evra, a u Nemačkoj 30.225 evra ili 14 odsto više.

Sve pomenute cene su bez PDV-a, a sa pribrajanjem poreza se razlike u većini slučajeva povećavaju. Tako je "reno klio 3" sa obračunatim porezom u Sloveniji koštao 12.771 evro, a u Finskoj 18.541 evro, odnosno za
45 odsto više.

"Delo" piše da su se realne cene automobila ove godine u poređenju sa istim periodom prošle godine u Sloveniji još snizile, tako da su automobili pojeftinili za 13,4 odsto.

Evropska komisija je pad cena automobila zabeležila i u Litvaniji, Slovačkoj i Rumuniji, što se tumači činjenicom da je nove članice Unije recesija pogodila snažnije nego starije.

(Beta)