Nemački "Opel" se opredelio da, u nameri da se što pre izvuče iz tekuće finansijske krize, kupcima svojih modela pruži "doživotnu garanciju" za vozila, koja obuhvata gotovo sve.
Kao što i sam naziv kaže, garancija je vremenski neograničena, ali neki uslovi ipak postoje. Ona obuhvata mnoge troškove - od onih koji nastaju za održavanje automobila, do izdataka na teret kupca usled različitih kvarova na vozilu.
Doduše, pomenuta "doživotna garancija" važi sve do 160.000 pređenih kilometara, a "Opel" svojom ponudom nije obuhvatio i pokrivanje troškova za zamenu pojedinih delova, kao što su elementi kočionog sistema ili na primer svećice.
Ugledni nemački proizvođač automobila je prilično detaljno osmislio strategiju koja će, samo u Nemačkoj, sigurno privući potrošače koji su teško pogođeni najgorom ekonomskom krizom do sada. Ali bi oni morali, ukazuje Dojče vele, detaljno da se informišu o uslovima, pravima i obavezama koji proističu iz onog što se zove "doživotna garancija".
Upućeni tvrde da je ponuda dobra, uprkos činjenici da garancijom nije obuhvaćeno baš sve. Neverovatna je prednost ako kupite auto, koji ionako važi za veoma pouzdan, a da pri tome znate da možete tokom prvih 50.000 kilometara, u slučaju kvara, bez ijednog centa da računate na popravku u većini slučajeva.
Tek nakon navedene kilometraže, kućni budžet biva opterećeniji. Ali opet ne u meri na koju smo navikli, kažu upućeni eksperti za plasman automobila.
Većina će i pored navedenih pogodnosti sigurno postaviti pitanje: šta se dešava kada kupite polovan auto koji ima doživotnu garanciju? Odgovor na to pitanje glasi: garancija se može preuzeti, ali ne besplatno.
Drugo, ako se uzme u obzir da jedan Nemac u proseku pređe oko 15.000 kilometara godišnje, već posle treće godine polovan automobil je blizu pomenute granice od 50.000 pređenih kilomatera - što podrazumeva i ozbiljnije troškove.
Zanimljiv je i podatak da Nemci auto najčešće prodaju nakon četvrte godine. Eksperti podsećaju da su proizvođači automobila u Nemačkoj ionako zakonom obavezni da ponude dvogodišnju garanciju.
Šef "Opela" Nik Rajli promenu poslovne strategije nazvao je istorijskom i rekao "da su odbrojani dani plaćanju skupih popravki". S druge strane, ta kompanija nije imala drugi izbor, jer je njena budućnost dovedena u pitanje.
Već nekoliko meseci rukovodstvo američkog "Dženeral motorsa", koji ima većinski paket akcija u "Opelu", šalje upozoravjuće signale.
Pomoć države "Opelu" nije moguća, a rezultati istraživanja na tržištu prilično su pogubni - jer slavni proizvođač automobila i dalje ima velike gubitke.
Mladi potrošači, između 19 i 25 godina starosti, ne pokazuju preterano interesovanje za "Opelove" modele.
Poverenje kupaca je od presudnog značaja za opstanak "Opela", ističu stručnjaci i naglašavaju da je najnoviji potez rukovodstva fabrike u svakom slučaju preduzet zbog marketinških razloga, uoči pojave novih modela vozila.
Da li će navedena "doživotna garancija" zaista navesti potrošače da više kupuju automobile marke "Opel" ostaje da se vidi, ali je direktor kompanije, Britanac Rajli, optimista u pogledu krajnjeg ishoda ove marketinške akcje.
(Tanjug)