Nekada su parfemi bili privilegija bogatih, rezervisani za kraljevske porodice i plemiće. Vremena su se menjala, dok je industrija parfema cvetala, te danas na tržištu obiluju mirisne note za svačiji ukus.

Međutim, nije miris najbitnija stvar kod parfema. Dizajn bočice i amblaža danas diktiriraju visinu cene. Eksluzivni brendovi često svoje parfeme pakuju u ambalaže ukrašene najskupljim materijama - dijamantima, kristalima, dragim kamenjem... Jednostavno pozlaćene i sjajne bočice više privlače od samog mirisa, te mnogi zamisle da na taj način poseduju 2 u 1 - i parfem i neku vrstu nakita.

A ako se pitate koji je to najskuplji parfem na svetu, evo odgovora. U pitanju je parfem "Shumukh" koga je lanisirala kompanija "Nabeel Perfumes" 2019. godine. Predstavljen je u trgovačkom centru Dubai. Miris se sastoji od sandalovine, mošusa i indijske ruže i kaže se da miriše na bajku iz "1001 noći".

Najskuplji parfem (2).jpg
Profimedia/Nabeel 

Njegova cena dostiže neverovatnih 1,143 miliona evra i trenutno je najskuplji parfem na svetu. Visoku vrednost opravdava nejgova ambalaža. Ima više od 3.500 dijamanata, bisera, 2,5 kg 18-karatnog zlata i 5,9 kg čistog srebra. Trebalo je više od tri godine i 490 pokušaja da se dođe do pravog mirisa: s notama čistog (i vrlo retkog) agar ulja iz Indije, ambera, sandalovine, mošusa, čistog ulja turske ruže, pačulija, ylang ylanga ulja i tamjana.

Takođe, boca od tri litre ovog parfema postavila je dva Ginisova rekorda - za broj dijamanata stavljenih na bočicu parfema i za najskuplju komercijalno dostupnu bočicu s raspršivačem mirisa. 

BONUS VIEO:

TikTok/outfitinspobykb Zara kopije luksuznih parfema

 (MONDO)