Sigurno ste primetili vozeći se u javnom prevozu da je većina sedišta identičnog dizajna i materijala - šarenih linija i nepravilnih oblika. Ako mislite da se neki umetnik zaigrao, varate se. Sve ima svoje razloge, pa i šarena sedišta u autobusima, trolama, vozovima...

Svakodevno se samo u jednom autobusu preveze hiljade ljudi, dešava se da neko prospe nešto, te je sedišta teže održavati redovno čistim. Materijal u kombinaciji sa šarama koje se prepliću odličan je izbor za prikrivanje prljavština. Dizajneri su smislili još jedan genijalni način. Šare na sedištima nisu nimalo primamljive niti lepe, te se niko neće previše zadubiti u njih i uočiti prljavštinu.

I boja igra veliku ulogu. Sedišta sa tamnim i šarenim nijansama izgledaju čistije nego da su u nekoj svetlijoj ili jednoj boji. Inače, materijal koj se koristi za tapaciranje sedišta u javnom prevozu zove se moket.

“Dolazi od francuske reči za tepih. Moket su videli i na njemu sedili milioni putnika u autobusima, vozovima, tramvajima i trolejbusima više od 100 godina", objasnili su iz "London Transport" muzeja.

Kako su istakli, moket je odabran za javni prevoz iz dva razloga. Prvo, zato što je izdržljiv. Drugo, jer njegova boja i uzorci prikrivaju znakove prljavštine, istrošenosti. Povrh toga, ovaj moket je imao prednost jer je bio jednostavan i jeftin za masovnu proizvodnju.

BONUS VIDEO:

Video plus Svaki autobus će imati zvučnik, kada kontrola uđe, imaće karticu koja aktivira glas koji obaveštava putnike da počinje kontrola karata

   (MONDO)


.