"Tojota" je popravila više od pet miliona automobila i kamiona koje je opozvala u SAD zbog grešaka koje su mogle da izazovu neželjena ubrzanja vozila.
Japanska "Tojota" završila je više od pet miliona popravki vozila u SAD ugroženih serijom opoziva zbog kvara koji je mogao da izazove iznenadno ubrzanje vozila, saopštio je u Čikagu najveći proizvođač automobila na svetu.
Tri masovna opoziva objavljena krajem 2009. i početkom 2010. godine uzdrmala su "Tojotinu" reputacija proizvođača bezbednih i pouzdanih kola i odlukom Američkog Kongresa dovela do pokretanja istrage i do rekordne kazne od 16,4 miliona dolara za izmirenje potraživanja i tvrdnji da je zbog tehničke greške na pedali za gas došlo do većeg broja smrtnih slučajeva.
"Tojota" je saopštila da je oko 80 odsto kola od oko 2,3 miliona vozila u SAD opozvanih zbog "lepljive pedale" već popravljeno i da je takođe popravljeno 86 procenata od 148.000 modela "prijus" i "leksus" opozvanih zbog problema sa kočnicama.
Japanska kompanija opozvala je više od deset miliona vozila u svetu u poslednjoj godini zbog različitih problema, uključujući i neka vozila na kojima nisu bile potrebne intervencije zbog neželjenog i iznenadnog ubrzanja vozila.
Vlada u Vašingtonu dobila je oko 3.000 tužbi zbog iznenadnog ubrzanja vozila i procene da je taj problem mogao da bude uzrok više od 93 smrtna slučaja u poslednjih desetak godina.
"Tojota" je u ponedeljak odobrila proširenje uloge inženjerskih timova koji su bili upućeni da pregledaju automobile za koje su vlasnici tvrdili da iznenadno povećavaju brzinu. Ti timovi će sada kontrolisati i druge probleme na koje budu ukazivali vlasnici kola, ali "Tojota" nije navela o kojim se pitanjima radi.
Kompanija je takođe počela da ugrađuje softver u kočnice na svim automobilima i kamionima izrađenim ove godine čiji je cilj da obuzdava neželjeno ubrzanje vozila i da ugrađuje "crne kutije" u svim modelima za 2011. godinu.
(Tanjug)
Tri masovna opoziva objavljena krajem 2009. i početkom 2010. godine uzdrmala su "Tojotinu" reputacija proizvođača bezbednih i pouzdanih kola i odlukom Američkog Kongresa dovela do pokretanja istrage i do rekordne kazne od 16,4 miliona dolara za izmirenje potraživanja i tvrdnji da je zbog tehničke greške na pedali za gas došlo do većeg broja smrtnih slučajeva.
"Tojota" je saopštila da je oko 80 odsto kola od oko 2,3 miliona vozila u SAD opozvanih zbog "lepljive pedale" već popravljeno i da je takođe popravljeno 86 procenata od 148.000 modela "prijus" i "leksus" opozvanih zbog problema sa kočnicama.
Japanska kompanija opozvala je više od deset miliona vozila u svetu u poslednjoj godini zbog različitih problema, uključujući i neka vozila na kojima nisu bile potrebne intervencije zbog neželjenog i iznenadnog ubrzanja vozila.
Vlada u Vašingtonu dobila je oko 3.000 tužbi zbog iznenadnog ubrzanja vozila i procene da je taj problem mogao da bude uzrok više od 93 smrtna slučaja u poslednjih desetak godina.
"Tojota" je u ponedeljak odobrila proširenje uloge inženjerskih timova koji su bili upućeni da pregledaju automobile za koje su vlasnici tvrdili da iznenadno povećavaju brzinu. Ti timovi će sada kontrolisati i druge probleme na koje budu ukazivali vlasnici kola, ali "Tojota" nije navela o kojim se pitanjima radi.
Kompanija je takođe počela da ugrađuje softver u kočnice na svim automobilima i kamionima izrađenim ove godine čiji je cilj da obuzdava neželjeno ubrzanje vozila i da ugrađuje "crne kutije" u svim modelima za 2011. godinu.
(Tanjug)