Portparol GM-a Rendi Foks izjavio je da kompanija želi da se uveri da je "sve u redu" pre no što lansira vozilo na tržište. Ranije je bilo saopšteno da proizvodnja "volta" počinje u novembru i da će istog meseca on biti spreman za prodaju u Kaliforniji, Njujorku i Vašingtonu, prenele su agencije.

GM je u utorak, zajedno sa dve energetske kompanije, obećao da će instalirati ukupno 5.300 stanica za dopunu baterija električnog vozila u kućama i u poslovnim centrima u Mičigenu. "Volt" će se naći u prodaji u Mičigenu naredne godine.

Dopuna baterija može da se obavi za oko četiri sata na mreži napona 240 volti.

GM je saopštio da "volt" može da pređe 40 do 80 kilometara na baterije, pre nego što se uključi mali benzinski motor kojim se obezebeđuje eleketrična energija za pokretanje vozila. Energetske kompanije će sa 2.500 dolara finansirati instalacije za punjenje baterija.

Sredinom jula GM je najavio da nudi osam godina garancije za baterije "ševrolet volta", koje će se pojaviti na tržištu do kraja ove godine i sa kojima bi vozilo trebalo da može da pređe 160.000 kilometara.

Baterija je najskuplji pojedinačani deo električnog vozila sa napajanjem struje preko utičnice. Cena "volta", kako se očekuje, biće do 40.000 dolara, ali se računa na vladine povlastice, koje bi mogle da obezbede nešto nižu cenu.



GM se nada da će benzinski motor, koji je ugrađen u "volt", pružiti dovoljno garancije vlasnicima električnih kola, koji se zbog straha od ograničenog kretanja vozila na baterije teško odlučuju za njihovu kupovinu.

Proizvodnja baterija obavlja se u GM-ovoj fabrici u Braunstaunu u Mičigenu, u blizini Detroita, sedišta kompanije.

Na tržištu delimično ili kompletno elektricnih malih vozila u SAD, "volt" će se naći zajedno sa "Nisanovim" električnim vozilom "lif", čija će prodaja početi krajem ove godine i "Fordovim" automobilom "fokus ilektrik", koji će biti u prodaji u 2011. godini.

(Tanjug)