Na Novom Zelandu alkohol je jeftiniji od flaširane vode, a medicinsko istraživanje ukazuje da ovakva situacija predstavlja opasnost po zdravlje stanovništva.
Čaša vina košta u proseku 62 novozelandska centa /33 evrocenta/ dok flaša od 0,25 litara vode košta 67 centi, a flaša od 0,25 litra mleka košta 43 centa, pokazala je studija koju su obavili naučnici sa Univerziteta Otago.
Ova studija, objavljena u "Novozelandskom medicinskom časopisu" pokazuje takođe da je cena alkohola u protekloj deceniji naglo opala u odnosu na prosečnu zaradu.
"Naša analiza pokazala je da alkohol sada verovatno najjeftinija 'laka droga' u Novom Zelandu i da je finansijski dostupniji, dok paralelno zabrinjava trend brzog ispijanja velike količine alkohola, koji je u porastu", izjavio je profesor Nik Vilson.
On je dodao da su brojne međunarodne studije pokazale da je jeftin alkohol jedan od faktora koji podstiče opijanje među mladima i dovodi do većih socijalnih i zdravstvenih problema koje izaziva velika potrošnja alkohola.
"Problem dodatno povećava i redovno reklamiranje kojima se u supermarketima i prodavnicama promoviše alkohol", dodao je Vilson.
Na Novom Zelandu je poslednjih godina značajno opala cena vina zbog većih prinosa grožđa pa uzgajivači višak iznose na tržište.
Istraživanja su pokazala da vlada treba da usvoji slične mere koje su preduzete za smanjenje potrošnje duvana, odnosno uvođenje većih poreza, kontrola oglašavanja i ograničeno radno vreme prodavnica, kao i uvođenje minimalne cena za alkohol, posebno za jeftina vina koja se često koriste za pripemu koktela.
(Srna)
Ova studija, objavljena u "Novozelandskom medicinskom časopisu" pokazuje takođe da je cena alkohola u protekloj deceniji naglo opala u odnosu na prosečnu zaradu.
"Naša analiza pokazala je da alkohol sada verovatno najjeftinija 'laka droga' u Novom Zelandu i da je finansijski dostupniji, dok paralelno zabrinjava trend brzog ispijanja velike količine alkohola, koji je u porastu", izjavio je profesor Nik Vilson.
On je dodao da su brojne međunarodne studije pokazale da je jeftin alkohol jedan od faktora koji podstiče opijanje među mladima i dovodi do većih socijalnih i zdravstvenih problema koje izaziva velika potrošnja alkohola.
"Problem dodatno povećava i redovno reklamiranje kojima se u supermarketima i prodavnicama promoviše alkohol", dodao je Vilson.
Na Novom Zelandu je poslednjih godina značajno opala cena vina zbog većih prinosa grožđa pa uzgajivači višak iznose na tržište.
Istraživanja su pokazala da vlada treba da usvoji slične mere koje su preduzete za smanjenje potrošnje duvana, odnosno uvođenje većih poreza, kontrola oglašavanja i ograničeno radno vreme prodavnica, kao i uvođenje minimalne cena za alkohol, posebno za jeftina vina koja se često koriste za pripemu koktela.
(Srna)