Bakšiš se na našem podneblju dugo zadžao, sudeći po istoričarima, u Kraljevini Srbiji početkom 20. veka, konobari su dobijali bakšiš umesto plate. Da li su nam ga Turci ostavili u amanet, ostaje i dalje da se pitamo. I dok su jedni za ostavljanje napojnice konobaru, drugi imaju oštre argumente protiv.

Neminovno je da je bakšiš samo plus na platu ugostiteljskim radnicima i da im znači u organizovanju budžeta. Ostavljanje napojnice zavisi do mnogih faktora, pre svega da li se gost vodi ovom nepisanom tradicijom, kao i da li je usluga brza i kvalitetna, a konobar ljubazan.

Novo istraživanje pokazalo je da stavljanje emotikona sa smajlićem na račun može da utiče na bakšiš prosečnog konobara restorana za neverovatnih 11%, prema studiji objavljenoj prošlog meseca u "International Journal of Hospitality Management".

"Utvrdili smo da kada su emotikoni ispisani na računu, gosti ostavljaju napojnicu u većem procentu nego kada nisu nema smajlija", navode autori, piše New York Post.

U restoranima sa punom uslugom, prisustvo emotikona na računu poraslo je u prosečnoj napojnici sa 22,86% na 25,38% - što je ukupno relativno povećanje od 11%. Tipično, napojnica od 18% do 20% predstavlja zadovoljstvo gosta. Konkretno, gledanje smajlića stimuliše region mozga koji se zove okcipitotemporalni korteks, koji internalizuje percepciju lica.

"Osmeh je najdirektniji signal pozitivnih emocija", dodaju naučnici.

Pogledajte kako bi to izgledalo, kada bi vam konobar u Srbiji napisao na računu:

Fiskalni račun
Mondo 

 Šta vi mislite o ovome?

BONUS VIDEO:

Kurir televizija KO UZIMA VEĆI BAKŠIŠ? Šok odgovor: Muškarcima je lakše! Aca Ilić otkrio: Umem da prepoznam pesmu koja izvlači lovu

 (MONDO/T.B.)


Novo istraživanje je pokazalo da stavljanje emotikona sa smajlićem na račun može povećati napojnicu prosječnog poslužitelja restorana za nevjerovatnih 11%, prema studiji objavljenoj prošlog mjeseca u International Journal of Hospitaliti Management.

„Utvrdili smo da kada su emodžiji uključeni uz predloge napojnica tokom transakcije plaćanja, kupci napojnicu u većem procentu nego kada nisu uključeni emodžiji“, navode autori.

Konkretno, najveće povećanje velikodušnosti kupaca došlo je u scenarijima u kojima je prikazano više emodžija sa predloženim iznosima napojnice. Neutralna lica su pratila niže napojnice i, kako je preporučeni procenat rastao, rastao je i osmeh emodžija od obraza do obraza.

U restoranima sa punom uslugom, prisustvo emodžija je poraslo u prosečnoj napojnici sa 22,86% na 25,38% - što je ukupno relativno povećanje od 11%. Tipično, napojnica od 18% do 20% predstavlja zadovoljstvo.