Prvi masovno proizvedeni električni automobil ide u prodaju idućeg meseca i američke elektorodistibucije su i uzbuđene, ali i zabrinute. Uključen u utikač, ekektrični automobil može da povuče više struje nego omanja porodična kuća.
To je navelo elektrodistributere u Kaliforniji, Teksasu i Severnoj Karolini da krenu u unapređivanje transformatora i druge opreme u gradskim četvrtima za koje se smatra da će biti prve koje će prihvatiti novi Nissan Leaf i Chevrolet Volt.
Elektroindustrija SAD nije imala sličnu priliku za rast od kako se erkondišn proširio zemljom tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka. Amerikanci su prošle godine potrošili 325 milijardi dolara na benzin, a prodavci struje sanjaju čak i o malom delu ovog tržišta.
Glavne prepreke širokom ulasku elektičnih vozila u svakodnevicu su visoka cena i ogranični domet novih automobila - bar dok ne bude sagrađenja mreža stanica za napajanje.
Predstavnici automobilske industrije kažu da će komunalne službe neizbežno imati neke nevolje u početku. "Bićemo svi mnogo pametniji kroz dve godine," kaže Mark Peri, direktor planiranja proizvodnje Nissan North America.
Elektični automibil pokreće velika baterija koja se puni preko obične utičniče u zidu, ili u mnogo jačoj stanici za napajanje.
Očekuje se da će tokom iduće godine biti prodato ukupno 30.000 modela Nissan Leaf i Chevrolet Volt. Tokom sledeće dve godine, sa svojim električnim modelima, pridružiće im se Ford, Toyota i svi drugi veliki proizvođači.
Kongres SAD nudi kupcima električnih vozila 7.500 dolara poreskih olakšica, a neke države i gradovi daju dodatne subvencije koje mogu da dostignu 8.000 dolara. Leaf se prodaje po ceni od 33.000 dolara, a Volt za 41.000.
Po ceni od 11 centi za kilovat-čas ta voznja će vlasnika elektičnog automobila koštati 275 dolara. Pretočeno u benzin, to je samo oko 70 centi za galon (3,8 litara).
Proizvođači i distributeri struje u SAD kažu da imaju dovoljno elektičnih centrala i opreme da pune na stotine hiljada elektičnih automobila. Problem će se pojaviti daleko ranije nego što tako mnogo automobila bude prodato zbog takozvanag "skupljanja u jato."
Očekuje se da će se elekrična vozila "skupljti u jata" u četvrtima i gradovima koji budu ponudili velikodušne povlastice. Zatim, tamo gde je klima blaga jer baterije duže rade kad je toplije, i u naseljima čiji su stanovnici imućni.
Dok će se u državama kao Severna Dakota ili Montana možda naći vrlo mali broj električnih automobila, gradovi u Kaliforniji kao Santa Monika, Santa Barbara ili Monrovija će verovatno imati više vozila u svakom bloku. Kalifornija je postavila cilj od milion elektičnih automobila do 2020.
Dolazak jednog ili dva elektična automobila u susedstvo je kao izgradnja dodatne kuće i može da bude stres za opremu koja opslužije naselje.
Uključen u standardni šteker od 120 volti, elektični automobil će povući 1.500 vati. Poređenja radi, srdenji erkondišn će povući oko 1.000 vati.
Pred nastup novog automobila, "košmarni scenario" glasi: ljudi dolaze sa posla u vrelo popodne, uključuju rashladne uređeje, televizore i počinju da spremaju večeru na elektičnim štednjacima i - uključuju svoj automobil u šteker, a onda - mrak.
Distibuteri se nadaju da će ubediti vozače da kola pune kasno noću, kada je struja jeftinija, a većina uređaja isključena. To su početne muke, kažu oni uz uverenje da će popularnost elektičnih vozila rasti kako im cena bude padala, a broj javnih stanice za punjenje bude rastao.
(Beta)
Elektroindustrija SAD nije imala sličnu priliku za rast od kako se erkondišn proširio zemljom tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka. Amerikanci su prošle godine potrošili 325 milijardi dolara na benzin, a prodavci struje sanjaju čak i o malom delu ovog tržišta.
Glavne prepreke širokom ulasku elektičnih vozila u svakodnevicu su visoka cena i ogranični domet novih automobila - bar dok ne bude sagrađenja mreža stanica za napajanje.
Predstavnici automobilske industrije kažu da će komunalne službe neizbežno imati neke nevolje u početku. "Bićemo svi mnogo pametniji kroz dve godine," kaže Mark Peri, direktor planiranja proizvodnje Nissan North America.
Elektični automibil pokreće velika baterija koja se puni preko obične utičniče u zidu, ili u mnogo jačoj stanici za napajanje.
Očekuje se da će tokom iduće godine biti prodato ukupno 30.000 modela Nissan Leaf i Chevrolet Volt. Tokom sledeće dve godine, sa svojim električnim modelima, pridružiće im se Ford, Toyota i svi drugi veliki proizvođači.
Kongres SAD nudi kupcima električnih vozila 7.500 dolara poreskih olakšica, a neke države i gradovi daju dodatne subvencije koje mogu da dostignu 8.000 dolara. Leaf se prodaje po ceni od 33.000 dolara, a Volt za 41.000.
Da li će doći do havarije?
Vožnja na struju od 16.000 kilometara, znači potrošnju 2.500 kilovat sati električne energije - 20 odsto više od prosečne godišnje potrošnje jednog američkog domaćinstva.Po ceni od 11 centi za kilovat-čas ta voznja će vlasnika elektičnog automobila koštati 275 dolara. Pretočeno u benzin, to je samo oko 70 centi za galon (3,8 litara).
Proizvođači i distributeri struje u SAD kažu da imaju dovoljno elektičnih centrala i opreme da pune na stotine hiljada elektičnih automobila. Problem će se pojaviti daleko ranije nego što tako mnogo automobila bude prodato zbog takozvanag "skupljanja u jato."
Očekuje se da će se elekrična vozila "skupljti u jata" u četvrtima i gradovima koji budu ponudili velikodušne povlastice. Zatim, tamo gde je klima blaga jer baterije duže rade kad je toplije, i u naseljima čiji su stanovnici imućni.
Dok će se u državama kao Severna Dakota ili Montana možda naći vrlo mali broj električnih automobila, gradovi u Kaliforniji kao Santa Monika, Santa Barbara ili Monrovija će verovatno imati više vozila u svakom bloku. Kalifornija je postavila cilj od milion elektičnih automobila do 2020.
Dolazak jednog ili dva elektična automobila u susedstvo je kao izgradnja dodatne kuće i može da bude stres za opremu koja opslužije naselje.
Uključen u standardni šteker od 120 volti, elektični automobil će povući 1.500 vati. Poređenja radi, srdenji erkondišn će povući oko 1.000 vati.
Pred nastup novog automobila, "košmarni scenario" glasi: ljudi dolaze sa posla u vrelo popodne, uključuju rashladne uređeje, televizore i počinju da spremaju večeru na elektičnim štednjacima i - uključuju svoj automobil u šteker, a onda - mrak.
Distibuteri se nadaju da će ubediti vozače da kola pune kasno noću, kada je struja jeftinija, a većina uređaja isključena. To su početne muke, kažu oni uz uverenje da će popularnost elektičnih vozila rasti kako im cena bude padala, a broj javnih stanice za punjenje bude rastao.
(Beta)