
Predstavnički dom je usvojio zakon na osnovu koga će regulaciona tela utvrditi minimalnu jačinu zvuka tih vozila. Senat je svoju verziju zakona usaglasio prošle sedmice.
Trend povećanja broja ekoloških vozila na putevima nenamerno je ugrozio bezbednost pešaka, pre svega slepih, ukazano je u američkom kongresu.
Novi zakon, koji treba da zaštiti decu, džogere i pešake od automobila, još treba da potpiše američki predsednik Barak Obama.
Organizacije slepih već duže vreme ukazuju na nedostatak zvuka elektromobila i hibridnih vozila.
Rezultati prošlogodišnje studije američke Nacionalne agencije za bezbednost na putevima pokazali su da je verovatnoća sudara s pešakom kod hibridnih vozila u nekim situacijama dvostruko veća nego kod običnih automobila.
Hibridna vozila, kao što je na primer "tojota prijus", prebacuju se, pre svega pri manjim brzinama u gradu, samo na elektromotor i praktično su bezvučna. Studija se uglavnom bavila situacijama kada auto usporava, ide u nazad, ulazi i izlazi sa parkirališta i sličnim.
Vozilo je, prema studiji, gotovo nečujno pri brzinama manjim od 30 kilometara na sat, dok se pri većim brzinama čuje zbog trenja koje nastaje između pneumatika i kolovoza.
Prošle godine je u SAD u automobilskim nesrećama smrtno stradalo 4.000 pešaka, a 59.000 je bilo povređeno.
Nakon upozorenja, proizvođači automobila su podržali plan da razvijaju veštačke zvuke koje bi elektromobili i hibridna vozila mogla da proizvode.
Japanska kompanija "Tojota" je ove godine već počela da prodaje uređaje koji simuliraju zvuk motora za svoja hibridna vozila "prijus".
(Tanjug)
Trend povećanja broja ekoloških vozila na putevima nenamerno je ugrozio bezbednost pešaka, pre svega slepih, ukazano je u američkom kongresu.
Novi zakon, koji treba da zaštiti decu, džogere i pešake od automobila, još treba da potpiše američki predsednik Barak Obama.
Organizacije slepih već duže vreme ukazuju na nedostatak zvuka elektromobila i hibridnih vozila.
Rezultati prošlogodišnje studije američke Nacionalne agencije za bezbednost na putevima pokazali su da je verovatnoća sudara s pešakom kod hibridnih vozila u nekim situacijama dvostruko veća nego kod običnih automobila.
Hibridna vozila, kao što je na primer "tojota prijus", prebacuju se, pre svega pri manjim brzinama u gradu, samo na elektromotor i praktično su bezvučna. Studija se uglavnom bavila situacijama kada auto usporava, ide u nazad, ulazi i izlazi sa parkirališta i sličnim.
Vozilo je, prema studiji, gotovo nečujno pri brzinama manjim od 30 kilometara na sat, dok se pri većim brzinama čuje zbog trenja koje nastaje između pneumatika i kolovoza.
Prošle godine je u SAD u automobilskim nesrećama smrtno stradalo 4.000 pešaka, a 59.000 je bilo povređeno.
Nakon upozorenja, proizvođači automobila su podržali plan da razvijaju veštačke zvuke koje bi elektromobili i hibridna vozila mogla da proizvode.
Japanska kompanija "Tojota" je ove godine već počela da prodaje uređaje koji simuliraju zvuk motora za svoja hibridna vozila "prijus".
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.