Prodavci će morati da prikažu i prodajnu cenu određenog artikla, ali i njegovu jediničnu čenu, obračunatu prema uobičajenoj jedinici mere, jer se događalo da proizvodi različite težine budu pakovani u kutije iste veličine, što je kupce dovodilo u zabludu.

Opšti garantni rok za tehničke proizvode je od sada dve godine, a u slučaju nedostatka u prvih šest meseci, potrošač ne mora da dokazuje da nije prouzrokovao taj nedostatak i pretpostavlja se da je postojao u momentu kupovine.

Zabranjuje se prodaja, služenje i poklanjanje alkoholnih pića i duvanskih proizvoda mlađima od 18 godina i izriču se prekršajne kazne u slučaju neisticanja cena i nepoštenog poslovanja.

Organizacije potrošača dobijaju veća prava, moćiće da pokreću kolektivne mere zabrane i da kolektivno zastupaju interese potrošača, a nihov zadatak je i da ukažu na nepoštenu poslovnu praksu, koja će potom biti zabranjena.

Novim zakonom se zabranjuje direktan marketing, trgovci bez pristanka potrošača neće moći da ga zovu telefonom, šalju elektronsku poštu i dostavljaju štampane materijale koje potrošac nije tražio.

Zabranjeno je i slanje nenaručenih pošiljki, a slučaju da se to dogodi, potrošač dobijenu stvar može da smatra za poklon i ne mora da je plati ni da je vrati.

(Tanjug)