Prodaja automobila u Evropi povećana je u prvom tromesečju ove godine za 3,2 odsto u odnosu na isti lanjski period, na oko 4,13 miliona vozila, saopštilo je Udruženje evropskih proizvodjača automobila (ACEA).

Prodaja je povećana zahvaljujući oporavku evropske privrede, od čega su najviše koristi imali nemački "Folksvagen" (VW) i italijanski "Fijat", dok je plasman vozila "Pežoa", "Forda" i "Dženeral motorsa" (GM) stagnirao, a "Renoova" prodaja opala.

VW je, prema podacima ACEA, u prva tri ovogodišnja meseca povećao evropsku prodaju za 12,5 odsto, na 783.818 vozila, a "Fijat" za 16,7 procenata na 327.688 automobila, dok je "Pežoova" prodaja od 564.170 vozila bila nepromenjena, preneo je AP.

"Ford" je u prvom tromesečju smanjio prodaju 0,3 odsto kao posledica slabijeg plasmana marki "Volvo" i "Jaguar" koje su u njegovom sastavu. GM je takodje smanjio prodaju 0,2 procenta zbog slabije tražnje modela evropskih filijala "Opel" i "Vokshol".


Medju proizvodjačima luksuznih modela BMW je povećao tromesečnu prodaju za sedam odsto, a "Dajmler-Krajsler" za 4,7 procenata.

Od japanskih proizvodjača, "Suzuki" je ostvario najveći rast prodaje u Evropi, 30 procenata, mada je ta kompaniaj još uvek relativno mali "igrač" na evropskom tržištu vozila.

Nemci su i dalje najveći kupci kola u Evropi, s blizu 800.000 kupljenih vozila u prvom tromesečju, mada prodaja naglo raste i u istočnoevropskim zemljama s privredama u usponu.

(Tanjug)