Na 41. sajmu slatkiša i kolača (ISM) u Kelnu, oko 1.500 izlagača iz 64 zemlje pokazali su svoje slatke i slane proizvode.
Prvi put se na Sajmu predstavila zemlja partner Nemačke. To je bila Turska, koja je na brojnim štandovima pokazala svoje poslastice.
Prodaja slatkiša u Nemačkoj je prošle godine opala za jedan odsto. Proizvođači se dovijaju na razne načine da vrate kupce. Pokazana je lizalica oko koje deca ne moraju da se muče ližući, jer se povlačenjem konca sama okreće.
Proizvođači čokolade i dalje istražuju granice uvrnutih kombinacija. Ove godine su hitovi čokolada sa kiselim kupusom i lukom, čokolada sa karamelizovanim semenom sena i masline u beloj čokoladi.
Švajcarski proizvođač je pripremio "CO2 neutralnu" čokoladu, koja ne doprinosi emisiji gasova i efektu staklene bašte.
Prema njihovim istraživanjima prilikom proizvodnje 100 grama bele ili crne čokolade emituje se ista količina ugljen-dioksida koliko ispusti i automobil kada pređe kilometar, pa su napravili proizvod koji je u skladu sa politikom očuvanja šuma.
Sve je teže biti drugačiji od konkurencije. "Ickx čokolaterija" napravila je neobične praline punjene ili kozijim sirom i senfom, ili kiselim mlekom i buđavim sirom.
"Kafa za pojesti", proizvod nemačke kompanije "Vibold", ima tri varijante: makijato, tofe i kapućino. Fil sa ta tri ukusa ubačen je u slasnu školjku od čokolade.
Namera proizvođača je bila da glavna asocijacija kupcu bude "kafa za poneti", piše "Dojče vele".
Kompanija "Štorc" iz Tutlingena našla je kombinaciju fine mlečne čokolade i filozofske mudrosti. Očekuju da se kupci emotivno vežu za proizvod, koji ima šta da ponudi i telu i duši.
Zdrave grickalice su takođe trend - tu su štapići od povrća i kikiriki iz bolivijskih prašuma.
(MONDO)